Inlägg från: Soya |Visa alla inlägg
  • Soya

OT: Folk som pratar och gör annat i sömnen (Superroligt!)

Oh jag har så bra historier, men jag ska nog vänta tills jag och sambon har berättat för vännerna om graviditeten, annars blir jag avslöjad på stört här på FL (har kompisar som hänger här nämligen...) :)

• Soya

Hihi, nu har jag en som jag faktiskt kan dela med mig av redan nu - för det hände i natt så den är det ingen som vet om! :)

Efter att jag varit uppe på en kissevända mitt i natten vänder sig sambon till mig när jag kryper ner i sängen och säger:

-"Ska vi äta nu?"

...och fortsätter sen sova sött :) Han ÄR så söt!

• Soya

Sådär - då har man informerat alla vänner om tillståndet man befinner sig i så nu kan jag lägga upp mina sömnäventyr utan att vara rädd för att bli genomskådad!

För en herrans massa år sedan blev jag av min lillasyster tillfrågad "hur stavar man till NAPP?" Eftersom jag var stolt över mina bokstaveringskunskaper upplyste jag henne om hur det stavades. "Tack" sa hon och sen var det tyst. När jag frågade varför hon undrade märkte jag att hon sov! Vi var kanske 6 och 8 år när detta hände :)

Ca 10 år senare:
    Efter en intensiv dag med övningar i spjutkastning ligger jag och försöker somna brevid min dåvarande pojkvän. Plötsligt far min högerarm iväg som om den var fjärrstyrd. Han undrar lite förvirrad vad jag sysslar med, och jag svarar - ungefär lika förvirrat efter lite tänkande - att jag nog kastar spjut...

Min sambo Tobbe är en ständig källa till nattlig glädje. En natt vaknade jag av att han låg och ropade siffror för full halls. "19! 33! 214! 88!" Jag fnissade och somnade om. När jag frågade på morgonen blev han väldigt fundersam. Det enda som han kunde tänka sig att han drömt var att han spelade dataspel i nätverk och satt och hojtade IP-nummer till sina lagkamrater :)

På sommaren har han en förkärlek för att sova utan täcke, och ligger då ovanpå sitt eget täcke. Men när han somnat tycker han tydligen att det är lite kallt ändå för då brukar han sno MITT täcke! En natt vaknade han när han var mitt i stölden. Han såg sin arm fara iväg till "motsatta sidan" va mitt täcke och sen bara "skala av" mig det i en enda smidig rörelse. Lite småskamsen bäddade han raskt in mig igen :)

Å andra sidan har tydligen jag haft konstigheter för mig också. En natt vaknade Tobbe av att jag kravlade upp och ner i sängen och mumlade "först måste man upp och sen måste man ner" om och om igen i takt med att jag "klättrade" upp och ner i sängen.

Och en natt låg jag tydligen vid fotändan och rafsade. När han frågade vad jag höll på med svarade jag att jag samlade ihop pengarna såklart! Har själv inte en suuuusning om vad som försegick i mitt huvud då! :)

Det var det jag kunde komma på just nu!

• Soya

Jag och sambon vaknade en natt, ungefär samtidigt, av att vi var mitt uppe i värsta grovhånglet. Inget diskret nussande i sömnen här inte - ordentliga tungkyssar!

Det var ju BRA hångel så vi körde på ett tag, men eftersom vi var väldigt trötta båda två blev det inte så långvarit. Men vad vi skrattade morgonen därpå! :D

Svar på tråden OT: Folk som pratar och gör annat i sömnen (Superroligt!)