Inlägg från: Linda |Visa alla inlägg
  • Linda

OT: Folk som pratar och gör annat i sömnen (Superroligt!)

Det här var den roligaste tråden på länge! Kan bidra med liiite själv:

En bekant till mig (för att förenkla saken kallar vi honom Erik) hade haft fest och låg i sovrummet hemma hos sig och sov tillsammans med sin flickvän. I vardagsrummet utanför låg Eriks kompis Anders och sov på soffan. Det var mitt i vintern och full med snö ute vilket är viktigt att komma ihåg. Erik och hans flickvän vaknar helt plötsligt av att det kommer mystiska ljud ifrån vardagsrummet men tänker inte mer på det utan försöker somna om. Helt plötsligt ringer det på dörren. När Erik går och öppnar står Anders huttrande utanför i bara kalsonger. Han hade gått upp, öppnat fönstret, hoppat ner på marken och knallat iväg. Vaknat hade han gjort när han gått igenom en tunnel och kommit fram mitt i centrum utav samhället ca hundra meter bort! Tur för honom att det inte var ett höghus!

En annan incident som hände när jag var yngre. Jag skulle gå och lägga mig på kvällen och såg att det lyste från min lillebrors rum. Jag undrade vad han gjorde (det var rätt sent och han var ganska så liten fortfarande) så jag gick dit. Såg då att han sätt käpprakt upp på sängkanten med fötterna på golvet stirrande mot väggen framför sig. Jag undrade såklart vad han höll på med varpå han utbrister: -Dörren är borta! Samtidigt som han viftar difust med handen framför sig. Jag fattade ingenting så han upprepade att dörren var borta. Jga konstaterade att det har ju faktiskt aldrig funnits någon dörr där varpå han suckade och sa: Nähä! Och la sig ner och sov.

Svar på tråden OT: Folk som pratar och gör annat i sömnen (Superroligt!)