Inlägg från: Lady Namárië |Visa alla inlägg
  • Lady Namárië

OT: Folk som pratar och gör annat i sömnen (Superroligt!)

*Gapskratt* Vilken rolig läsning!

Min lillebror var en riktig sömngångare när han var yngre. mamma hittade honom bland annat i duschen (dock utan vatten) och stående på alla fyra på ett bord. En gång när han hade feber satte han sig upp i sängen, pekade mot garderobsdörren och skrek "Där är den! Noshörningen!". Sedan siktade han med ett imaginärt gevär på "noshörningen" och ropade "pang, pang!" innan han slocknade som ett ljus igen.

• Lady Namárië

Haha, det här blir bara roligare och roligare! Ett litet bidrag från min familj:

Mina föräldrar firade midsommar i goda vänners sommarstuga. Mamma satt uppe en stund längre än pappa, och när hon kom för att lägga sig låg vår gamla labrador på rygg och snarkade med öppen mun i hennes halva av sängen. Pappas sov som en stock bredvid. Mamma vill inte väcka honom genom att börja bråka på hunden, så hon tog en filt och lade sig på soffan. Morgonen efter sov pappa längre än både mamma och hunden. Vid frukostbordet ryser han lite och säger: "Fy 17, vad du snarkade inatt! Och vad hade du druckit egentligen, din andedräkt var fullkomligt gräslig!"

Mamma blev lätt förolämpad..

• Lady Namárië

Hahaha, vad folk är roliga! Jag måste bara berätta vad som hände häromkvällen...

Jag var lite ledsen över att vi inte lyckats bli gravida den här kvällen heller, och vi låg och filosoferade över vad vi skulle pröva nu. Älskling, som var trött, slumrade tydligen in medan vi pratade. Jag började prata om att tempa, och eftersom jag fick jakande mumlingar till svar tyckte jag att vi kommit överens om att försöka med det. Därför bad jag Älskling att köpa en termometer på väg hem från jobbet nästa dag. Nu fick jag inget svar alls, så jag stötte till honom och sade lite högre:

-Älskling! Du måste köpa en termometer i morgon!

Han lyfte sömnigt på huvudet och svarade irriterat:

-Du fick ju en från Hydro på posten!

Sedan somnade han om. Jag började dock gapskratta, för termometern som vi fick som premie när vi köpte villaolja är en rejäl, nasty looking STEKTERMOMETER. Ingenting jag vill ha i rumpan, direkt...

• Lady Namárië

Oj, vad trött jag är då.. "Inte lyckats bli gravida den här MÅNADEN" skulle det stå. *Suck*

Svar på tråden OT: Folk som pratar och gör annat i sömnen (Superroligt!)