OT: Folk som pratar och gör annat i sömnen (Superroligt!)
Har precis läst denna otroligt roliga tråd på BT och var tvungen att kopiera ihop de bästa grejerna.
Läs själv:
Jag kommer ihåg när jag bodde hemma och min syster som bodde i rummet brevid kom in för hon hörde mig prata och där sitter jag spikrakt upp i sängen, tittar på henne och säger "be till flingor" min syster fattar ju ingenting och säger "Va??"
Då tar jag mina händer och håller dom som om jag skulle be och säger ja fattar du dåligt! Be till flingor säger jag!
Ha ha ha som vi skratta när hon berättade det på morgonen!
En natt strax efter vi var nygifta vaknar jag av att det knakar... Då står han på sängbordet och håller krampaktigt tag i hörnhyllan på väggen...
-vad gör du väser jag irriterat
- jag måste hålla i det ramlar annars..något irriterad ton och sömndrucken..
Bara någon vecka senare väcker han mig brutalt igen..
-vad heter det där djuret vi har i buren??
- vadå? Kaninen heter Stampe..
- näj den andra... (lite mer irriterat)
- fåglarna? De heter piff och puff..
- Nej, men... (ser lätt panisk ut..)
- våra chinchillor har inga namn, sov nu...
Han lägger sig ner svärandes..När han vaknar på morgonen och jag påtalar denna konversation för honom minns han med stor svårighet att vi skulle ha köpt en skunk! Det var den han inte kom ihåg vad den hette!
Kom på ytteligare en händelse som inträffade då jag bodde med två andra tjejer. Jag delade rum med den ena och vaknade av att hon pratade i sömnen... Hon låg och klämde sig själv på tuttarna och beklagade sig... Hon sa "va nu, dom här är INTE mina"... hon fortsatte klämma och efter ett tag sa hon "nej för det här är ju papper, jag beställde silikon!" Hon har inte silikon i tuttarna... och inte papper heller Gissa om vi trackade henne *s*
Det enda jag kan bidra med är att jag och min bror brukar drömma när vi har feber att vi har mördat folk. Så för många år sen när bror min hade feber vaknar hela familjen av att han skriker mycket högt att han har mördat en orienterare. Sen springer han runt i hela huset och skriker.
Samt han har även bitit mig hårt i axeln. Enl sambon så var han bakbunden och skulle slåss mot sina "kidnappare"
Hans favoriter: När han kom hem från krogen en kväll och jag vaknar av att han går i dörren. Jag sätter mig upp i sängen, stirrar på honom och skriker rädd: Vem är du? Vad gör du här? Han presenterar sig med namn och förklarar att han bor här, varvid jag lägger mig ner igen, vänder ryggen mot honom och surt muttrar "whatever" och somnar.
Elllr när jag i förrgår natt försökte förklara för honom hur det kom sig att jag åkt fast för olovlig körning på hans motorcykel i Danmark och skulle bli inspärrad med Oprah (!).
Eller då jag sov i samma dubbelsäng som pappas sambo under en skidresa och hon vaknar på natten av att jag ligger och klappar på henne och väser "men kurra då!"
Hi hi, har jag också varit med om! Jag drömde att jag och min M2B hade en gemensam flickvän :-O som sov över hos oss, gubben låg i mitten. Hon hade ett 7-h*lvetes humör och jag hade glömt bort hennes namn! Jag drömde att hon skulle bli vansinnig och göra slut om hon fick reda på det, så jag vaknar panikslagen och skakar liv i gubben och viskar: Vad heter hon, vad heter hon? Men säg det tyst för hon får inte vakna! Han förstod ingenting?
Mitt ex brukade säga roliga saker när han precis höll på att somna.
En gång kom han hem efter att ha varit på tågluff med två killkompisar i en månad, och när jag kröp ner i sängen höll han redan på att somna. När jag sa god natt svarade han "God natt, Betsy" men efter en liten paus kom det "För det är väl Betsy?" "Ja", sa jag stött och lite misstänksam, varvid han lyfte på täcket, kollade ner (vi sov nakna) och sa "Bra, jag skulle bara kolla att det inte var Håkan" (en av killarna som var med på tågluffen), och somnade.
Jag går inte i sömnen. Men nyligen så var jag så arg i drömmen på någon tjej jag inte kände så jag drömde att jag bet henne i armen! Jag vaknade upp av att jag hade tagit ett stadigt bett i min m2B rygg! Det kändes jobbigt! Som tur var så minns han inte det
-"Vi kan väl ha kräftskiva EFTER regnskogen???" Sen vaknade jag av att han sa: Va?? Då trodde jag att HAN pratade i sömnen...
Sambon kan vara rätt rolig på nätterna också. För något år sedan vaknade jag av att sambon knådade mina skinkor och utstötte små ljud av välbehag: "mmmmmm" Jag frågade vad han höll på med och han sade lyckligt: "mmmaah ompa-ompa-rompa"! Jag hade svårt att somna sedan pga fnissanfall En annan gång vaknade jag av att han låg och skrattade. Jag frågade vad han drömde som var så roligt och han svarade "skjuter blåbär med smurfkanoner - det är jättekomplicerat!" !
Lite pinsamt blev det på julaftonsnatten i år. Jag, sambon, "svägerskan" och svägerskans sambo sov i samma rum (liten stuga...). Jag skällde ut svägerskans sambo efter noter fast viskandes/väsandes (som jag sa har jag lärt mig att viska nattliga utläggningar när andra är i närheten..)! Jag kommer tydligt ihåg vad jag drömde, nämligen att jag hade en argumentation med svägerskans sambo om huruvida jag behövde den kaffebryggare jag fått i julklapp eller inte. Han tyckte i min dröm inte att jag behövde den och jag var arg... Jag reste mig halvt upp och väste till honom: "Om det nu är så att du inte begriper att jag är i behov av den här bryggaren beror det endast på att du inte har varit närvarande när den har behövts!!!"
Själv pratar jag inte i sömnen, men sambon kan man få lite roliga saker ut ur när han är sådär lite halvvaken som han inte har en aning om att han sagt sen.
Min lillebror gick i sömnen förut, han gick in och ställde sig i duschen. Vaknade av att han blev blöt... . Mamma pratade i sömnen när familjen var på någon resa, hon stod och auktionerade ut fisk
Luxen - haha, jag gor samma sak, har vaknat manga mornar med konstiga klader pa mig for jag har trott jag har varit nagon annanstans mitt i natten! Var en riktig somngangare/pratare nar jag var yngre, min specialitet var att ta ner tavlor fran vaggen. Kommer ihag en gang nar jag sov over hos en kompis som hade vaningsang och jag sov overst, min kompis vaknade av att jag hangde over kanten och la ner tavlor pa golvet som jag hade rivit ner fran vaggen. Har ocksa borjat riva ner vart talt nar vi var och campade och nar mina kompisar fragade vad jag holl pa med sa fraste jag "jag ska ha sonder det har fattar ni val!!" Undrar vart man far allt ifran....
När jag bodde hemma gick min bror i sömnen. En natt kom han in till mig lyfte på min bäddmadrass och pinkade i sängen. Gissa om jag flög upp ur sängen snabbt? En annan gång kom han in i mitt rum mitt i natten *naken, jisses* lutade sig över min säng till fönstret, tog tag i en blomkruka och sa med målbrottsröst "Schysst syrran, du vet ju att jag verkligen behöver den här" Dagen därpå vaknade han med en blomkruka bredvid sig i sängen och en massa utspilld jord *skratt* Jag har fortfarande än idag inte berättat att han kom in naken och dinglade med snoppen i vädret över mig när han snodde krukan *hi hi*
Vet också en ledare som en tränings/tävlingsdag dök upp med handen i gips. Han vägrade bara tala om vad han hade gjort och såg jättegenerad ut... Då kom hans snälla barn och talade om att han hade jagat bovar i sömnen... Han hade lyckats slå in en rak höger rätt in i ett element! (Av den gamla typen...)
Pappa har vaknat av att han sitter vid köksbordet med ett paraply uppfällt. Det har han tagit ur en plastpåse i mammas väska. Han har även kommit in till min syster på natten och försökt köpa bensin för att han har soppatorsk!! Han blev riktigt irriterad när han inte fick/kunde köpa nåt.
Han har kissat på julgranen då han trott att han varit i skogen.
Min kära syster har kissat i kökslådan.
Hon sov över hos en kille en gång och "vaknade" och väckte honom. Hon sade åt honom att det var fimpar isängen. Vaddå?? undrade han. JAA, massor!! sa hon och somnade om.
Det var en natt för många år sen som min mor vaknade av en ljudlig duns... Och upptäcker min far sittandes inlindad i sitt täcke under sovrumsfönstret...
Mamma puttar på honom och frågar: MEN VAD håller du på med?!
Och får till svar: Hoppar fallskärm!
Fast då måste jag nästan komma med min motsats som jag råkade kläcka ur mig en natt. Jag gjorde slut med min kära sambo o skällde ut honom efter noter. Berättade även att jag hade varit o tittat på en lägenhet dit jag skulle flytta. Det var lite jobbigt att förklara det på morgonen efter, speciellt eftersom inget av det var sant
Har faktiskt råkat ut för min nattpratande sambo två gånger den här veckan, först så klappade han mig på ryggen och sa "blir det bra så kissen?" Natten efter pussade han mig på kinden, log och sa "vilken julefrid, vi har köpt ett hus" Annars brukar han fnittra hysteriskt. En gång satte han sig dock spikrakt upp i sängen och skrek "var f*n är pastasilen?"
Häromnatten så sa jag tydligen åt min pojkvän: "Stick och brinn", jag har även bett honom att gå och lägga sig på soffan (han brukar lägga sig där frivilligt eftersom jag åker runt som en bandtraktor i sängen när jag sover)
Jag har även (enligt hans utsago) lutat mig över honom en gång och när han tittar på mig så har jag två fingrar fem cm från hans ögon och han hinner precis rulla undan innan jag trycker ner fingrarna och försöker sticka ut ögonen på honom. Och när jag missade försökte jag igen! *blir lite rädd för mig själv*
Jag har själv bara väckt sambon då jag i sömnen försökte ta pulsen på honom. Jag höll två fingrar på hans haka (?) och två fingrar på min egen handled... Lustigt vad folk har för sig på natten
Med en föredetting så höll jag på att ge honom en rak höger, men som tur var så vaknade jag precis innan jag skulle träffa, så jag hann styra undan det
Eftersom jag är en dålig "sömnpratare" måste jag berätta om min far istället..Han har lyckats slå ner en stenåldersyxa från väggen genom att banka i väggen. Tur att den inte föll rakt i skallen på honom! Han har slagit näven i en väckarklocka så det gick i mänder av småbitar..
Han fäktar och slår vilt omkring sig när han drömmer så min mor vågar inte dela säng med honon, hon har eget sovrum.
Min sambo satte sig spikrakt upp i sängen en natt och ropade "execute!!!".
Jag hoppas innerligt att det hade med hans jobb som dataingenjör att göra och inte att han gick i avrättningstankar.
själv pratar jag nästan aldrig i sömnen, men min stackars sambo har råkat ut för handen 2 ggr. Första gången drömde jag att jag blev anfallen och tog då ett hårt tag på insidan av låret på anfallaren, vilken då fick spelas av min stackars sambo. Har nog sällan tagit i så hårt, så han vaknade med ett vrål.
En annan gång skulle jag dra ned min elaka granne från en snöhög och tog tag i armen och började slita, återigen, spelad av min sambo. Poor thing!
Min sambo är officer och efter längre övningar är det ofta han ryter ut ordrar i sömnen. Själv har knuffat ner honom ur sängen och rivit ur alla sängkläder för att leta efter vår son när han var lill liten. Min mamma bet sig fast i sin sambos arm!! Hon drömde att en blottare tog sig in deras lägenhet!