Kan väl tillägga att min ena hund är inte 100 med barn. Vi har själv fyra barn. Med våra egna är det inga problem men när de stora barnen har kompisar och min son som är 9 år börjar leka karate med en kompis då gäller det att ha koll. Hon skulle mycket väl ta det på fulla allvar och se det som sin plikt att försvara honom. Här kan också komma in barn och de är ju högljudda och klumpiga och traska rakt in. Med en vakthund i huset är det kanske inte så bra men vi har ju valt att leva med barn och då ingår kompisar och barn som springer i dörrarna. Barn är "konstiga" för många hundar. De har hastiga rörelser, ett märkligt och överdrivet kroppsspråk som kanske är svårt för hundar att läsa av. De är ju ofta oförutsägbara! Ofta lär sig hunden att ignorera dem. Man ser på våra hundar. Barnen kan kalla på dem, de hör inte. De ser dem inte, de är luft. En sekund senare kan jag viska hundens namn och den kommer direkt. Det kommer säker gå bra för er också! Han kommer vänja sig vid en lilla! Han kommer förstå att hon inte vill honom illa så länge ni vuxna är lyhörda och ser alla signaler och har koll.