• Ankungen

Bra ortoped?

Någon som har tips på en bra barnortoped? Var i Sverige spelar ingen roll.

• Svar på tråden Bra ortoped?
  • Ankungen

Okej, tack! Du har inte något namn på någon ortoped där?

Såg din fråga i min gästbok . Min Skrutta har ett ovanligt höftfel. Det bildas inte ben som det ska på en av hennes höftkulor. Vi går hos en ortoped på vårt sjukhus men han är inte så insatt och han kan inte eller har inte tid att svara på våra frågor. Det finns bara två barnortopeder hos oss och den andra är sjukskriven för tillfället vilket gör att arbetsbelastningen på den andre är extra stor. Eftersom situationen är som den är tänker vi försöka få en kompletterande bedömning från en annan ortoped. Problemet just nu är att hitta en duktig barnortoped som vi kan kontakta.

• Ankungen

Ulricaa: Tack

Någon annan som haft kontakt med en vettig barnortoped?

• Ankungen

Tack Sisu och Skånetös! Bra att ha flera namn att kolla upp eftersom det inte är säkert att alla har möjlighet att ta emot.

Sisu: Vet du möjligtvis vad den privata mottagningen i Stockholm hette?

Jag tar tacksamt emot fler förslag på duktiga barnortopeder!

• Ankungen

Tack Lefo . Nu har vi några namn att börja med iaf. Men som sagt så tar jag gärna emot fler tips oxå.

• Ankungen

Men va goa ni är . Två rekommendationer på samma doktor verkar ju lovande! Nu slipper jag leta telefonnummer oxå. Tack tack!

• Ankungen

Nämen en till! Tre röster på samme man, då bara måste han ju vara duktig. Hoppas bara han tar emot nu då...
    Tack The Johanssons

• Ankungen

Ja precis...jag ska nog nämna det direkt om jag får kontakt med honom. Lite smicker är ju aldrig fel

• Ankungen

Vi har pratat med Järva Närsjukhus och de kan ta emot oss men vi måste fixa en remiss från vårt sjukhus först. Telefontiderna på ortopeden hos oss hade inställts i veckan pga att datorerna har legat nere . Men nästa vecka får vi väl jaga dom med blåslampa...känns lite jobbigt att tala om för den nuvarande ortopeden att vi inte nöjer oss med hans bedöming dock.

Angående genetikprofessorn så tror jag vi ska avvakta med att leta vidare efter genetiska sjukdomar tills vi fått klart för oss om höftproblemet är en följd av hormonbristerna eller ej. Men om vi ska fortsätta leta syndrom eller skelettdysplasier ska jag nog söka upp Göran Annerén också .

• Ankungen

Nu har vi fått remiss till Järva Närsjukhus (vi fick bråka lite först för dom ville bara skicka oss till Sundsvall. Men när vi upplyste om att vi skulle stå för resan själva gick det plötsligen bra). Bara hoppas att vi får nåt vettigt ut av besöket nu oxå! Tack för hjälpen .

Svar på tråden Bra ortoped?