är det okej att säga negress?
men vad e det som e sa svart att fatta! spelar ingen roll om NI inte tycker ordet e laddat eller menar ngt illa! ni kan knappast undgatt att sa manga manniskor kanner sig krankta! sluta jamfora hit och dit med "hur man sager" ordet. det e inte ett neutralt ord som ni vill papeka!
neger for sig sjalvt e ett krankande ord! precis som vilket annat krankande ord som helst! hora tex. e val ett krankande ord vilket som! mongo med! jag kan komma hem och i beskrivande syfte saga "lisa har fatt en dotter. hon e mongo." for sa sa man anda fram till borjan av 80 talet! ialla fall dar jag bor. sa varfor ska JAG andra pa det. jag menar ju inget illa. dottern hade ju downs syndrom.
jag kan saga dig att jag mar illa nar jag hor ordet!!! har ALLTID gort. anda sen jag var liten. jag vet kompisar som kanner sig MER krankta av att bli kallade "neger" an om ngn (las man) skulle kalla dem "hora" eller "fitta". kan ni da satta er in i hur javla krankande ordet e! att for en svart manniska sitta och hora vita manniskor diskutera deras ratt att bruka ordet e som for dig som kvinna att sitta och hora en massa man sitta och dividera om att de bor fa saga "fitta" som en benamning pa sina medmanniskor av kvinnligt kon. for den ursprungliga betydelsen av ordet e ju anda "vat angsmark" eller vad det nu var. och bara for att ordet SEDAN anvants som ett skallord ska man inte bry sig om!