Inlägg från: Destiny03 |Visa alla inlägg
  • Destiny03

är det okej att säga negress?

Min fråga är hur många här beskriver en vit människa som vit, gris, white trash, cracker eller något annat som dem upplever som nedsättande!?! med tanke på ordets ursprung så tycker jag bättrre om att vara afrikan eller enkelt Yvonne. Jag är en person, en människa!!! tack

• Destiny03

Jag hoppas någon startar en tråd om vad man skall kalla VITA människor!!Hur mångar trådar finns det inte om OSS mörka!?! Kan man inte nöja sig med att beskriva människor på ett annant sätt än att just N ordet? Varför känner vissa då "vita" starkt för att bruka ordet NEGER? Med tänke på ordets uppkomst så talar det för sig självt, eller? anyhows, i min värld är alla människor icke färgen på hyn!

• Destiny03

lillagryn2

hur menar du då???

• Destiny03

lilla mej

kan man inte säga afrikaner resp.amerikaner eller carribeans?
    Jag är ugandisk,icke neger i första hand.vad skulle du kalla min dotter som har,finskt,afrikanskt,franskt,arabiskt och engelskt blod i sig?

• Destiny03

måste säga att neger inte är ett folk eller en grupp!! Det finns olika folkgrupper som delar hudfärg,precis som det är med skandinavier!! Själv är jag en bantu! i uganda finns det 47 olika folkgrupper, och ingen där kallas något nedsättande, utan man benämn efter sin folkgrupp!!!

• Destiny03

lilla mej

Nej,blev d inte, afrikan går bra för det är jag! fitta/slampa är fula ord som ej ska brukas av någon! Ingen är det!!!

• Destiny03

men okej, säg mig du som vit vad finns det som gäller din färg, inte kön som någon kan kalla dig o du känner dej kränkt?? vi svarta har i alla år kallats neger, för att just vita skall hålla ner oss, vi ska känna oss duma och mindre värdiga! Under min yppväxt i uganda kallades vi det av de vita! Inte föt att beskriva oss, utan att verkligen kränka oss!!! så säg mej nu, hur, när och vart har du bemöt i ditt egna land att du ses som mindre värdig på grund av din färg? och hur skulle du känna det själv om du vore svart och kallades för det=

• Destiny03

RÖDING

TACK! Du har fattar vad det handlar om!!

• Destiny03

lila mej

du har än inte svarat på vad hur du skulle då beskriva min dotter!hon har det värre än mamma som är helt svart...hon kallas ibland asiat emellanåt....hur skulle du beskriva henne.....

• Destiny03

lilla mej

varför jämnför du orden slampa o fitta med ordet neger?

• Destiny03

ilsablackwidow

NEGER var det vi snackade om eller!?! jag har skrivit att jag har inte ont av att beskrivas som svart!! fast jämnför man min färg och någon tyg som är svart så är d inte alls lika...hihi men men, svart.brun,ljus går jätte bra! Jag hackar ej på lilla mej, men läser du vad hon har skrivit så motsäger hon sig själv många gånger och det gör vissa av oss galna!

ordet NEGER ska ingen behöva kallas år 2006! men dem som vill fortsätta vara översittare kan la fortsätta! men jag acceptera aldrig att blir förnedrad på det viset! Och nåde den som skulle kalla mitt barn för ordet! det skulle göra mer ont än att ni kallar mej det!

SÅ lilla mej och blackwidow: vardågod, ni för forsätta vara trångsynta!Hoppas att ni andra därute hjälper till att utplåna ordet och att vi kan alla leva ifred oavsett hudfärg!

Am not my hair, i am not my skin!

• Destiny03

USA säger polisen exempelvis "male caucasian"..

stor skillnad på VIT och NEGER

Svar på tråden är det okej att säga negress?