Inlägg från: Sisso |Visa alla inlägg
  • Sisso

är det okej att säga negress?

Håller med om att tråden är avslutad, men måste ändå tillägga,
    Etta m k, återigen, vad snackar du om??? Jag kan ta lite av min tid och utbilda dig, i Pakistan bor pakistanier och i Australien aboriginer...Skärp dig! I din värld kanske detta är något att raljera över, men i den riktiga världen är detta inget skämt.

• Sisso

KJN, jag tycker att neger är ett alldeles utmärkt ord, färgad kan ju innefatta mer än rena negrer och ordet har dessutom en sakligt beskrivande betydelse

Är verkligen nyfiken, vad är "en ren neger", har du uppfunnit en ny ras.......verkar som om anything goes när man diskuterar såna här ämnen, det letas i superrasistiska nordiska familje böcker, ordet böjs, sägs i plural mm.

De flesta verkar bry sig ett dugg om att svarta inte vill bli kallade det.

• Sisso

Förr fanns det även folk som med en dåres envishet hävdade att jorden var platt....Tänka sig det har man lyckats sluta med men inte detta...

Att hävda någots existensberättigande genom att hänvisa till historisk forskning är inte alltid det mest hållbara argumentet, utan verkar mer handla om vad man själv vill ska gälla.

Det finns faktiskt något som heter utveckling, framförallt intellektuell sådan och tack gode gud för det.

• Sisso

Tack för att du valde att dela med dig av ditt eget vokabulär för nedsättande ord om svarta......

Hur kan du bestämma att neger är ett värdeneutralt ord, är förresten spanska ditt första språk, mig veterligen betyder negro ingenting på svenska. Tydligen när det gäller just det ordet är aklla helt plötsligt flerspråkiga.

• Sisso

inte, kanske för att du är smart

• Sisso

KJN, vad bra, men varför inte söka upp någon av det folkslaget och delge dem vad DU kommit fram till, de är säkert jätteintresserade...

Svar på tråden är det okej att säga negress?