Inlägg från: sossin |Visa alla inlägg
  • sossin

Blod- och urinprov på jobbintervju...?

Förstår inte heller varför det är ett problem att genomgå en hälsoundersökning, i dagens läge är det nödvändigt att vara noga när man anställer folk dessutom är det väl bra att få bekräftat att man är frisk och kry, är det ett stort företag är det mer människor i omlopp och det kan kännas tryggt för både de anställda och arbetsgivaren att ha denna polycin.
    Man har rätt att få veta vilka prover det handlar om och de kan inte ta prover som man inte var informerad om.
    Inte sjutton kollar de om man är gravid inte, det gäller säkert bara vanliga standard prover där man inte kan titta efter specifika sjukdommar

Jag tror dessutom att det kommer att bli vanligare med just såna här hälsoundersöknigar i framtiden

• sossin

ming

Tyvärr kanske det kan vara så,det är en dyr historia att anställa folk och vet man med sig att man kommer att vara sjukskriven ofta så ja då blir det kanske ingen anställning heller

• sossin

Ja det är väl tyvärr verkligheten som den ser ut antingen vi gillar det eller inte

• sossin

Diskussionen gällde inte i första hand sjukdomshistoria utan hälsostatus i nuläge med hjälp av hälsoundersökning

Gisse din ton börjar bli lite tråkig här har vi alla olika åsikter som vi lägger fram kan vi inte få göra det utan att det ska balla ur

• sossin

Går i tankar på egenföretagande, lever och arbetar i hop med min man som är egenföretagare och har så varit i alla år

och jag skulle vara väldigt noga med vem jag anställde så förståelsen finns till varför en hälsoundersökning ingår i jobbintervjun

Svar på tråden Blod- och urinprov på jobbintervju...?