• myspysan

Långtidsodling

Jag har lyckats på korta  varianten, var i örebro och fick en son, håller nu på med syskonförsök, i Falun, och fick ett tillbaka som var långtidsodlat. 2 till frysen, testade minus och väntar nu på FET.

Jag litar på att de som jobbar med det kan sin sak! Tycker inte bättre eller sämre om någon metod, det måste ju ändå vara upp till läkaren att råda oss, de vet ju vad de pratar om.
    Falun har ju sysslat med långtidsodling ett tag vilket säkert gör att de lärt sig mer om det osv än de kliniker som inte satsat lika mycket på det.  Så tror ja iallafall!

mamma till en liten goding och syskonförsök igång...
  • myspysan
    myspysan skrev 2006-10-06 21:46:08 följande:
    Jag har lyckats på korta  varianten, var i örebro och fick en son, håller nu på med syskonförsök, i Falun, och fick ett tillbaka som var långtidsodlat. 2 till frysen, testade minus och väntar nu på FET.Jag litar på att de som jobbar med det kan sin sak! Tycker inte bättre eller sämre om någon metod, det måste ju ändå vara upp till läkaren att råda oss, de vet ju vad de pratar om.Falun har ju sysslat med långtidsodling ett tag vilket säkert gör att de lärt sig mer om det osv än de kliniker som inte satsat lika mycket på det.  Så tror ja iallafall! mamma till en liten goding och syskonförsök igång...
    ChokladOpalen skrev 2006-10-06 21:49:50 följande:
    myspysan, min läkare såg dessa långodlade på en läkar "träff" hon höll fan på att trolla av stolen och sa att detta är mot ALLA kritik...Dom har INTE HÖGRE CHANS ATT KLARA SG ELLER HÖGRE STATESTIK PÅ GRAVIDITET!!!!!Vilket nu många tror...
    Jag sa inget om vare sig bättre eller sämre chanser i mitt inlägg. Det jag menade var att det säkert är bra med båda sätten och att jag litar på att läkaren råder mig rätt och tar ut den behandlingsformen han tror på för mig.
    Sedan så tror jag att ju mer man håller på med något desto mer lär man sig om det, så funkar det ju med allt.
    Uppenbarligen är detta än väldigt laddad fråga här, men jag förstår inte varför. Man måste väl inte göra långtidsodlingom man inte vill, eller är det fel?

Sedan undrar jag vad du menade, ChokladOpalen, med det du skrev om din läkare?
  • myspysan

Lägg ner all smutskastning på de olika sätten och sätt igång att stötta varandra istället! Det är ju stöd vi alla behöver som håller på med det här.
    Allas bakgrund och historia är olika,men vi har ändå en gemensam sak och det är att vi inte kan få barn utan hjälp. Känns som om det glöms bort ibland...

• myspysan

Nu vet jag inte hur de säger om det senaste (Falun) men vi har köpt deras "gamla" 3-packs försök och då frågade jag vad som gällde om man blev med barn och senare förlorade det pga något. Då sa de att det gällde ett levande fött barn, skulle det inte gå vägen hela vägen så var det "bara" att börja ett nytt försök om man hade kvar försök.

• myspysan

ok, fattade som att det var för 3 försök, för det är ändå dyrare än vårt 3-packs pris. Därför tog jag det för givet att det var 3 försök som ingick i priset.

Svar på tråden Långtidsodling