myspysan skrev 2006-10-06 21:46:08 följande:
Jag har lyckats på korta varianten, var i örebro och fick en son, håller nu på med syskonförsök, i Falun, och fick ett tillbaka som var långtidsodlat. 2 till frysen, testade minus och väntar nu på FET.Jag litar på att de som jobbar med det kan sin sak! Tycker inte bättre eller sämre om någon metod, det måste ju ändå vara upp till läkaren att råda oss, de vet ju vad de pratar om.Falun har ju sysslat med långtidsodling ett tag vilket säkert gör att de lärt sig mer om det osv än de kliniker som inte satsat lika mycket på det. Så tror ja iallafall! mamma till en liten goding och syskonförsök igång...
ChokladOpalen skrev 2006-10-06 21:49:50 följande:
myspysan, min läkare såg dessa långodlade på en läkar "träff" hon höll fan på att trolla av stolen och sa att detta är mot ALLA kritik...Dom har INTE HÖGRE CHANS ATT KLARA SG ELLER HÖGRE STATESTIK PÅ GRAVIDITET!!!!!Vilket nu många tror...
Jag sa inget om vare sig bättre eller sämre chanser i mitt inlägg. Det jag menade var att det säkert är bra med båda sätten och att jag litar på att läkaren råder mig rätt och tar ut den behandlingsformen han tror på för mig.
Sedan så tror jag att ju mer man håller på med något desto mer lär man sig om det, så funkar det ju med allt.
Uppenbarligen är detta än väldigt laddad fråga här, men jag förstår inte varför. Man måste väl inte göra långtidsodlingom man inte vill, eller är det fel?
Sedan undrar jag vad du menade, ChokladOpalen, med det du skrev om din läkare?