• Anonym

Har mormor laglig rätt att träffa sina barnbarn?

Får en pappa förbjuda en mormor att träffa sina barnbarn?
    Kan mormodern på något sätt kräva att få träffa barnen?
    Måste något speciellt hänt för att pappan ska få förbjuda detta eller är det bara så?

Mamman och pappan var skiljda sedan några år och mamman tog livet av sig. Pappan fick hela vårdnaden om barnen.

Hoppas det är okej att vara anonym då det gäller några i vår närhet

• Svar på tråden Har mormor laglig rätt att träffa sina barnbarn?
  • Anonym

Nej, det har dom inte, sönernas farmor fick inte träffa sönernas kusin et tag pga nån konflikt mellan kusinens foräldrar. hon kollade upp det..

• Anonym

Pappan är en historia i sig. Han misshandlade mamman när de var gifta och är ett riktigt svin (om man får säga så).
    Han avskyr mormodern och låter därför inte barnen träffa henne.
    När hon dött gick han in i hennes lägenhet och tog hennes dagböcker osv. Han tänker alltså inte det minsta på barnen, utan bara på sig själv

• Anonym

Biomedbonus
    Tycker detsamma. Först förlora dottern och sen inte få träffa hennes barn

• Anonym

Kan min pappa förbjuda mina systrar att träffa mig då? För så har jag det.. De träffar mig i smyg. Jag är inte kriminell över huvudtaget, bor med min man och våra barn i en lägenhet och har det bra. Det har vart bråk mellan mig och föräldrarna då jag avr 17 år och jag flyttade för pappa ville det.

• Anonym

Sista anonym
    Men där kan de ju själva avgöra om de vill träffa dig (uppfattade det som att de var lite äldre?) Dessa barn är 4/5 och 8 år ungefär

• Anonym

Mina systrar är 16 och 17 år gamla.

Svar på tråden Har mormor laglig rätt att träffa sina barnbarn?