• Cineline

Inget syntes på VUL...

Var på VUL idag 5+6 pga rödbruna blödningar förra veckan, men hon kunde inte se något embryo. Allt annat såg normalt ut. Hinnsäcken var så stor som den skulle vara i den här veckan, och hon tyckte inte att det var ovanligt att man inte såg något embryo så här tidigt. Har haft en ofostrig graviditet så jag blev så klart orolig.

Någon här som varit på VUL i samma vecka och inte sett något embryo?

• Svar på tråden Inget syntes på VUL...
  • rottisRhino

Hej
    Jag gjorde vul idag o det var samma sak för mig.De såg ingenting...såg fostersäcken o läkaren tyckte att ett hjärta syntes men var ej säker så jag får åka dit igen om ca 10 dagar.Åkte in för jag hade ont i magen o haft lite rosbruna flytningar.:(Haft tt mf i somras så därför e jag rätt så nere nu:(Läkarn trodde att jag var i början på v 5...kan man verkligen se en liten skymt av nåt pulserande??Det var det han såg o trodde att det kunde vara ett hjärta

• AHöst

Till mig har de sett att de skulle kunna se ett hjarta sla mojligtvis nasta fredag. Det blir da v 6 + 1. Men aven det ska vara tidigt och inte sakert man ser nagot.

• rottisRhino

Det var det som jag tyckte var så märkligt.För att vi såg något pytte pytte litet som var vitt i dett svarta som fladrrade lite...tickade..o läkaren var osäker men trodde att det kunde va ett pyttelitet hjärta.Så jag hoppas o ber att allt blir bra denna gången ska dit om 10 dagar igen om allt blir bra tills dess..då förhoppningsvis ser man lite mer

• AHöst

Om 10 dagar kommer du nog att se massor da! Grattis!

• rottisRhino

Hoppas verkligen!Man blir ju lite förvirrad.Första grav.som slutade i mf...sa de att man inte kunde se nåt ..tidigast i v6 ungefär o nu påstår han att kanske kanske att det syntes nåt litet...men som sagt man får väl vänta o se..kan ändå inte göra så mycket

• Enzo1

Jag var iväg idag och gjorde ett tidigt VUL pga blödningar. Är i v.5+6 och vi såg inget heller förutom hinnsäcken. Men läkaren sa att det var precis vad han hade väntat sig, dvs att han inte skulle kunna se ett ordentligt foster med hjärta. Han sa att om en vecka så skulle det nog se helt annorlunda ut så jag fick nu tid.

• Älskade Jordbarn

Jag var inne i 6+6 och då fanns bara hinnesäcken inge gula eller foster. Nu var jag inne igår igen i 8+2 och då hitta dom först inget och sen hitta den andra bm ett foster med bra hjärta som picka på. Fostret mättes tre gånger till 14,2. 14,5. och 14,7. Så hon sade det att det var igenomsnitt 14,5 och att det var normalt.
    Konstigt som sagt att den innan inte kunde se något och den andra bm hittade ett så stort foster med en gång.

Så jag hoppas för er alla, och grubbla inte för mycket till nästa vul, det är så olika på maskiner och bm mm så det kanske e som det ska trotts att dom inte hittar.

(rottisRhino) Jag blödde ganska kraftigt dom första månaderna med min förra tös och hon föddes frisk o kry i 42+0.
    Så jag hoppas för er skulla att det går vägen

• Älskade Jordbarn

Glömde skriva med ditt alias i texten ovan var lite för snabb på knpparna. :)

(Enzo1)Jag blödde ganska kraftigt dom första månaderna med min förra tös och hon föddes frisk o kry i 42+0.
    Så jag hoppas för er skulla att det går vägen

• rottisRhino

Älskade Joedebarn:Tack!Jag hoppas också att allt blir som det ska denna gången.
    Hoppas att det är jag som räknat fel eller att äl var alldeles sen så att man faktiskt inte är mer gången än i v5...men enligt mig själv o fl:s uträkning skulle jag vara i v8...det är det jag inte får ighop ..men som sagt det är mycket möjligt att det är så.
    Tänkte bara fråga om någon av er har haft ont i nedre delen av magen?..så där att det tar emot ibland.Idag o igår har jag haft jätt ont...från o till..det konstiga e att när jag ligger känner jag inget..allt är bra då.Blöder inte heller o har bara haft rösa flytning vid tre tillfällen o då lite på pappret...knappt man kan se.Är det konstigt att man kan ha så ont men inte blöder??

• Älskade Jordbarn

rottisrhino: Jag har till och från ganska kraftiga värkar trotts att jag inte blöder eller har något fel. det var därför vi fick göra vul nu men allt ser än bra ut.
    Vissa dagar gör det så ont att man väljer stanna i sängen.
    Och ibland känns det ungefär som om förlossningen är nåra. Som om något trycker krafftigt neråt i livmodern, känns jättekonstigt.

• rottisRhino

Det är precis så det känns..som att det spänner i livmodern..man vågar inte sträcka på sig ibland.Nu har jag ju haft tur idag...sen imorse har jag inte haft ont i magen..hoppas verkligen det håller i sig..men jag ska försöka vila så mycke jag kan idag.Hade ju jätte ont igår o imorse så jag får väl ta det lugnt.
    Hoppas allt går bra för er andra också...o att vi snart sitter här med våra bebbar..

• Tinaki

Jag var på VUL i v 5+4 då kunde hon bara se själva hinnsäcken allt såg bra ut i storlek och gyn sa att man inte kan räkna med att se något fostereko så tidigt utan att det var är på gränsen. Jag fick en ny tid efter drygt 2 veckor. Gjorde ett nytt VUL i v 8+1 då var den 18mm och hjärtat pickade på.

• marina b

Till mej sa dom att jag hade missfall o vanta.
    Hcg-vardena var sa hoga som dom skulle men det syntes inte nagot pa VULet mer an en tom hinnsack me konstig form.
    Fick komma tillbaka nagra dagar senare o dom sa att jag hade missfall o vanta och eftersom jag skulle resa bort bokade dom in mej for en skrapning.
    Eftersom jag var helt forstord & orolig att dom kanske kanske hade missat nagot sa lyckades jag fa en tid hos en privatgynekolog och hon gjorde ett VUL och sag minsan ett litet hjarta sla!
    Fick komma tillbka till henne 2 dagar senare (1 dag innan jag skulle aka utomlands) och allt sag fortf bra ut.

Var pa UL har i Australien forra veckan ocksa och allt sag bara bra ut, var i vecka 7+3 da.

Man ska inte ge upp innan det e helt o hallet kort..
    Haller tummarna for dej!!
    Kram..

• ley

Skönt att höra era historier. Var på vul idag och de såg bara en liten prick, ny tid om 1,5 vecka. Lycka till ni anndra också!

Kram L

• nangijalaa

hej hej ! precis i samma vec å samma dag så var jag på vul..
    man kunde då inte heller se någonting.
    dom valde att sätta upp mej på en annan tid veckan efter .:)
    å då såg man de var inte stort men man såg å hörde ett hjärta :D så jag tror inte du ska oroa dej .
    men ja vet hur de känns jag var lika orolig jag:D
    e i vec 9 nu;:) kramkram

Svar på tråden Inget syntes på VUL...