• ceha

Karlstad BF 06/07 (forts.)

Fortsätter på Karlstad BF Jan 2007 som Kotten startade, den förra blev ju avstängd för svar...

• Svar på tråden Karlstad BF 06/07 (forts.)
  • Kotten81

Catja3: Vet inte, fick papper av Birgit sist jag var där. Tycker att ni borde komma i vår grupp ju? Har iofs ingen aning om hur de har lagt upp det där. *hoppas iallafall!*

stinawall: Vaknar också mitt i nätterna, och sover uselt (speciellt när jag jobbat natt). Jobbigt!

Kul att höra att ni mår ok allihop; tråkigt att höra om nyckelbenet Viktors Mamma! Lätt hänt sånt där, sambon spelar också innebandy....

Tycker tiden går så långsamt just nu, och desutom oroar jag mig MASSOR. För att bebisen skall dö, vara sjuk / handikappad osv. Blir nojjig när jag inte känt några sparkar på ett tag, usch. Någon mer som också oroar sig?? Vad kan man göra för att sluta tänka dumma tankar???

Välkommen hit Miot, förresten!!

• Karlstad

Kotten jag vet hur du känner dig. Är oxå orolig att något ska vara "fel", men man får lära sig slå bort dom tankarna.

• Kotten81

Man får väl det..försöker tänka på annat, men ibland är det svårt. Usch!

• Catja3

Har också de tankarna. Det är nog ganska vanligt....

Verkar vara en en massa innebandyspelande sambos här...min spelar också. Sist fick han matchstraff - och jag som åkt så långt för att titta
    Nu ska vi iväg igen på fredag. Hur fasen kan man lägga en match 2030 en fredag?!

Väntar på Grodan - BF 29 januari 2007
  • Karlstad

Godmorgon!
    Kom på en sak, ingen av er som känner någon som vill sälja en syskonvagn????
    Ska vara ganska välvårdad.
    Sitter och letar på Blocket, det är svårt. Har inte så mycket pengar att lägga ut, man har ju inte vagnen så länge.
    Idag är det fredag den 13:e, nån som tror på skrock?
    Bara inte bebben kommer idag!

• Catja3

Tror faktiskt inte på skrock, men man vet ju aldrig...
    Läste om en del i NWT idag - fanns en del tips om man vill undvika otur.
    Jag glädjs mest åt att det är fredag och snart helg

Väntar på Grodan - BF 29 januari 2007
  • ceha

Min Ellen är född fredagen den 13:e..så nej, jag tror inte på att det är en otursdag!!!

• stinawall

Kotten: Min bebbe är så himla lugn i magen så det kan gå två dygn utan att man får ngt livstecken sedan kommer en svag buff.Däremot kan jag få dåligt samvete när jag är stressad o känner hur magen hårdnar.

catja:Hos oss är det handboll som gäller.Minst en match varje helg.

Tycker att folk är lite opedagogiska ibland som berättar en massa skräckhistorier om förlossningar eller grav.komplikationer och börjar med "Jag borde inte berätta det här för dig men en jag känner en....eller när jag var i v28 hände ngt hemskt ect.Ni har kanske också råkat ut för detta ?

Trevlig helg allihopa!

• Karlstad

Ja, Stinawall: Kommer ihåg när jag var gravid förra gången i v 28 och en tjej berättade att hon hade varit i v 28 och barnet dött i magen. Fick akutföda ut barnet själv. (längesedan detta hade hänt). Men jag fick ju värsta paniken kommer jag ihåg. Smart att skriva detta av mig, men det händer ju så sällan. Det som var mest jobbigt var ju att jag var just där i graiditeten.

• Kotten81

Sånt där får man höra JÄMT. Usch!! Vet också med mig att jag själv drog en sån där historia för en vän, som är gravid ca fem-sex veckor "efter" mig. Skäms när jag tänker på det, så ondöigt!! Man blir ju helt förstörd när man får höra en massa skräckhistorier ju.

Får ni många kommentarer om vikten?? Det är lustigt, men bara för att man är gravdi tar sig vissa vilka friheter som helst... Antingen är det "Vad liten du är, du kan ju knappast ha växt någonting..." eller "Ja, NU börjar det hända saker, tänk vad RUND du har blivit"... Oftast gör det mig ingenting, men ibland när man har en dålig dag känns det jobbigt att höra hur stor/liten man är och hur bred/sml mage man har.... *grinig*

Svar på tråden Karlstad BF 06/07 (forts.)