VARNING FÖR GNÄLL! Vill du inte läsa - hoppa till nästa inlägg.
*ansluter sig till Ylles dagisnoja*
Inte lika illa men ändå. Minst 2 vikarier på As dagis idag. Den ena presenterade sig, den andra satt bara och såg skitgrinig ut, gjorde typ inte ett smack. Jag fick hjälpa 2 barn (förutom Agaton såklart) med deras ytterkläder, in på avdelningen och till lunchen. Agaton hade på sig kläder från 2 andra barn! Irriterande som f-n. Det ena var en tröja i str 74 som satt som ett korvskinn! F-n det måste dem väl fatta att det inte var hans?!? Dessutom har den som klätt på honom gjort ett skittaskigt jobb, galonisarna satt uppe vid knät och byxor, strumpor och stövlar var dyngsura. Vad tycker andra föräldrar oma tt andra barn har deras barns kläder? Ni vet, mitt barn andras ungar.
Dessutom när jag kom var det en kille på 1½ år som var ute i tunnkortärmad body (sån A sovit i, i sommar), gallonbyxor och stövlar. Jag hjälpte honom av med gallonisarna. Stackarn var iskall. Kanske var hans kläder A fått? Dem har en låda med upphittade kläder, så hade han inte haft någon jacka/tröja så hade dem ju kunnat ta en från lådan.
Jag är säkert extra grinig idag för jag har tandvärk sen min rotfyllning, men va f-n. Massa f-n blir det märker jag.