Inlägg från: LenaLiten |Visa alla inlägg
  • LenaLiten

Oktober - 04 Det mesta av det bästa!

Här var det minus 2,3 imorse. Jag tog på mig termobyxorna.

• LenaLiten

Jag fasar redan nu för nyår, vi kommer (tyvärr) ha två andra barn här. En fyraåring och en ettåring. Olle kommer få ett psykbryt när barnen ska leka med hans leksaker. Åååh vad jag hatar den här dagisstressen som har gjort honom fixerad av SAKER.
    Annars då?
    *fittdag*

• LenaLiten

Jesus vilken dag. Och det är så väldigt mycket kvar av den.
    Grattis till Fjosak förresten.
    Sympatier, guldstjärnor och kramar till Diana och J.
    Nu måste jag dricka kaffe. Skulle hellre ta ett glas vin.

• LenaLiten

Tack Gud att den här dagen snart är över. Ska bara göra någon skitkonstig sherrysill och sätta upp en stringghylla sen är det klart.
    Imorgon är allt lugnt och fint.
    Pussar till alla med sjuka barn. Och till alla sjuka. Och till alla som varit på begravning.

• LenaLiten

Jag är så trött att jag vill gråta lite. Och bara de oviktiga julklapparna är inhandlade. Imorgon åker vi. Bra där.
    Nu ska jag dricka min b-vitamindricka och mitt kaffe.
  • LenaLiten

Och nu är vi hemma från dagis, springning och gungning.
    Kaffe, pepparkakor och lite Pippi gör allting bra.
    Nu har jag beställt böcker till mig själv i julklapp. Dety förtjänade jag.

Och jösses vad ni är duktiga med att göra julgodis!

• LenaLiten

Men jevlar vad ni inte skriver. Sitter alla och julmyser?
    Jag har utfodrat mina barn och Bokmannen jobbar sent. Jag har lite tråkigt och vi kollar på ett deppigt Bolibompa.

Intressant va? Inatt är det vintersolstånd för övrigt. Känn er fria att ordvitsa om ståndet.

• LenaLiten

Vi har sex liter vin hemma. Farligt.
    Jag har inte ens bakat pepparkakor. Men jag har borrat upp en stringhylla. Kanske inte lika juligt?

Nej vad fan, nu har det där BiBarna stått oöppnade alldeles för länge.

• LenaLiten

Kan ni inte skriva en massa inlägg så att mitt vindrickandeensammammainlägg försvinner?

Tack på förhand
    /Orolig

• LenaLiten

Ni vet ju alla mina present. men den är fint inslagen igen och kommer fungera ypperligt på julafton. Till någon annan.

• LenaLiten

Man kan inte kommunicera med sin mor för man är fast i sina tonår.
    Man säger man för att distansera sig.

Vin någon?

• LenaLiten

Hej vänner.
    Jag har satt menyn till nyår nu. Jag behöver vin. Och ungefär tretusen extra händer som kan hjälpa mig göra alla röviga små timbaler och rullader.
    *går och poppar oskulden på BiBen och gräver i mig lite chips*

• LenaLiten

Diana:
    Går det bra att använda VoV till lite gammalt hederligt barnarbete? I så fall är du väldigt välkomna att skicka hit dem över nyår. De har ju så flinka fingrar de där små...

• LenaLiten

På mitt nyår kommer det att vara exakt... NOLL rediga karlar.
    Eller vänta, en redig karl kommer det. Och sju stycken metrosexuella små saker.
    Hur bra är du på att öpnna ostron?

• LenaLiten

Inte nog med att jag är så tråkig att klockorna stannar, jag stavar tydligen som ett as också.

Och så har jag en synnerligen omusikalisk son. Hans favorit just nu är 'Tänd ett ljus' med Triad. Jag skämmes. Han dansar. Vi sjunger.

Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!