• Yla

Kattägare, vaccinerar ni era katter??

Jag blir så förvånad över hur många som INTE vaccinerar sina katter.. Att vacc. sin hund är en självklarhet, men inte katten.. Varför?
    Jag hör allt oftare att folk inte gör det för att katten är en inne katt och då behövs dom inte vaccineras... VA???
    Men det är nästan viktigare då det är en inne katt, då dom är "känsligare" för bakterier eftersom dom lever i mer skyddad miljö.. än vad ute katten gör..
    Nä, kom igen vacc erakatter...

• Svar på tråden Kattägare, vaccinerar ni era katter??
  • NovJenny

Självklart...

...57 dagar kvar!
  • Ella174

Ja, vaccinerar alla.
    Var väl inte länge sedan det gick kattpest på olika delar av landet? Usch, ta inte risken!

• Catriiin

Vet inte om det sagts innan men kattpest kan man dra in med skorna, spelar altså ingen roll att katten är en innekatt.

• Majsan70

Självklart är mina katter vaccinerade. Dels den vanliga och sen för FIP. De är våra guldklimpar o värda sin vikt i guld. INGET man slarvar med.

• Elute

Vaccinerar inte mina. Vi har få grannar, bara ett par stycken inom tre km. Hade nog vaccinerat om jag bott i ett kattätare område. Jag har endast vaccinerat hästen mot stelkramp också. Ingenting annat.
    Barnen är jag iallafall noga med.

• MrsNelson

mina katter är inte vaccinerade....frågade veten när dom va 3 år(fick dom då)...sa att dom som haft do0m innan inte gjort det innan och frågade om han tyckte att jag skulle göra det då, men han sa att dom förmodligen byggt upp ett naturligt skydd ändå...utekkatter

• Nettanss

Jag har självklart vaccinerat mina katter!

• dekad

Självklart vaccinerar jag. Varför inte liksom? Det är ju inte särskilt dyrt, och man behöver inte göra det särskilt ofta efter grundvaccinationen (varannat år), så varför riskera att katten blir sjuk? Galenpannor som låter bli :-P

• Majsan70

dekad

såvida din vetrinär inte har olika vaccinationer för pest och snuva så behöver man fortfarande vaccinera varje år. Men det är fortfarande inte dyrt.

• dekad

Ja, det skiljer sig ju lite i rekommendationer från olika håll nu. Vet bara att ställer man ut sin katt har kraven ändrats, från att katten ska vara vaccinerad varje år till att den ska vara vaccinerad varannat

Svar på tråden Kattägare, vaccinerar ni era katter??