Kattägare, vaccinerar ni era katter??
Hur menar du att katterna är känsligar om de lever innomhus? *nyfiken* Om de är innekatter , skulle de kunna smittas genom kontaktsmitta då?
Hur menar du att katterna är känsligar om de lever innomhus? *nyfiken* Om de är innekatter , skulle de kunna smittas genom kontaktsmitta då?
Mina birmor är också försäkrade o vaccinerade men jag är dönyfiken på det där med att innekatter skulle vara känsligare. Någon som kan förklara varför? *vill så gärna veta*.
MsNordqvist: Jag förstår hur du menar . Jag blir bara lite konfunderad för även om katterna har haft andra infektioner så innebär det väl inte att de skulle klara av,t.ex. kattpestsmittan bättre?
Skall man jämföra med människan så är det ju inte så, att om jag har haft öroninflammation flertalet gånger, skulle ha mer motståndskraft mot en hjärnhinneinflammation. Men det är ju klart att de utsätts för betydligt mer bakterier. Men om de skulle bli utsatt för en "liten dos" kattpest t.ex. så skulle de ju inte behöva vaccineras för då skulle de ju redan ha antikroppar...
Nä nu svammlar jag till det . Nu får jag nog släppa det här
MsNordqvist:
Belana: Nä, än så länge har inte baskiluskerna börjat hoppa . Jag tycker att du gör helt rätt som skippar vaccinationen
. Man måste ju trots allt se till hur stor risken är och *harkel* jag anser att den är minimal för en innekatt
. Jag hade inte vaccinerat mina om jag inte haft dem ute i en utebur ,som jag har när det är gott väder.