Hemglass!!!
idiblon skrev 2006-10-31 10:13:43 följande:
Maximilius flicka: Jag irriterar mig inte på personen som arbetar som glassförsäljare i Glassbilen. Jag förstår att denne arbetar precis som alla andra och har definitivt inget emot den personen. Men jag kan inte gå ner och prata med personen, dels för att jag är ensamstående och inte kan gå ut själv utan att pälsa på min son precis när han är nerbäddad i pyjamas, och även för att jag är alldeles för blyg för att kräva min rätt till tystnad på kvällen. Alltså kan jag inte gå ut just då. Och när jag har tillfälle till det så har jag redan glömt bort att jag irriterar mig på oljudet. För så jädra mycket påverkas jag inte att hela min värld rubbas. Men nog tusan måste jag väl få skriva ner min irritation på ett internetforum.där kan man maila till dem och be dem sänka eller flytta stoppet. I somras började ett konkurrerande bolag till hemglass köra samhället och min son blev hysterisk av signalen, jag lyckades snoka reda på vilket företag, mailade, ringde och till sist besökte företaget! Jag är extremt tillbakadragen och vill inte ta kontakt/ringa till personer jag inte känner. Jag är ensamstående på veckorna med 2 små barn... jag ser inte problemet, är du irriterad över nåt så gör man nåt åt det och sitter inte och gnäller om det, eller?!