Inlägg från: smaragden |Visa alla inlägg
  • smaragden

Tvångskastrering/Peddo/våldtäktsmän

Tycker Ni att lagarna är för slappa och för korta.
    Behandling för gärningsmännen men dock ofta ej för offren.
    Är det okej att skylla på traumatiska händelser som krig etc för att få mindre straff.

Jag anser att tvångskastrering av våldtäksmän och pedofiler som upprepat har våldfört sig på någon vare sig barn eller vuxna skall kastreras och ej kemisk kastrering.

Vården eller behandlingsformen idag för dessa, funkar den?

• Svar på tråden Tvångskastrering/Peddo/våldtäktsmän
  • smaragden

Danbala..
    ust nu pågår ett fall, där våldtäkt på en 14-åring KAN straffet komma att sänkas p.g.a trauma.Orkar inte leta efter källan, men det finns i Nerikes Allehanda från förra veckan.
    kastrering funkar bra på hundar - katter, då känslolivet eller hungern efter sex minskar.

OCh vad det gäller behandling av offer vs gärningsman, ska jag återkomma till.

jag anser verkligen att lagarna är helt åt väggarna för korta för pedofiler och våldtäksmän...ibland några få år, nä förstår inte ens att du tycker så...upp till var och en.
    och sifror hit och dit, nope inte just nu...

• smaragden

Lobotomi är ju oxå bra..även på kvinnor..
    men funkar det verkligen inte med kastrering....finns det ingen som vi kan testa på hihi

Danbala skriver att behandlingsformerna och medicin ej är verkningslösa, undra varför man då läser/tv, att förövaren igen har våldfört sig efter behandling..hm..tycker dagens behandlingsformer luktar bajs, eftersom det händer igen och pånytt.Dags för andra åtgärder..

Nä, ingen mjäk..

• smaragden

Vem är offret;GÄRNINGSMANNEN ELLER OFFRET??

Är straffen hårdare om det skett på ett barn t.e.x 2-6 år än om det skett på en vuxen kvinna.Alltså vÅLDTÄKT/ÖVERGREPP..OJ, STORA BOKSTÄVER..
    Undra om könsstympning är övergrepp eller en våldtäkt på könet och lilla barnet.

Svar på tråden Tvångskastrering/Peddo/våldtäktsmän