Turkost i sovrum?
Jag tänkte göra om mitt sovrum, och ha det vitt, med ev en turkos vägg och ett av IKEAs köksskåp (Rubrik turkos) som turkosa inslag.
Blir det kallt med turkos/vitt tror ni? Vad för annan färg skulle man kunna blanda in?
Jag tänkte göra om mitt sovrum, och ha det vitt, med ev en turkos vägg och ett av IKEAs köksskåp (Rubrik turkos) som turkosa inslag.
Blir det kallt med turkos/vitt tror ni? Vad för annan färg skulle man kunna blanda in?
Turkost o brunt...
Jag har turkost,vitt och brunt i mitt vardagsrum det tycker jag om, och sovrummet har jag brunt och beige för där vill jag ha det mörkt och ombonat/mysigt.

Men nu har jag gjort om en del det är en blomdekortion på hyllan och två tavlor mm och mattan är ju vit det ser man på den andra bilden. Och fondväggen är på andra sidan väggen mittemot fönstret och den är brun med scabloner på.

arianne...Hissgardiner är ju super snyggt!!!
Vintiff - supersnygga gardiner! Vart har du hittat dem? Ser ut som Village - kan det stämma? Och soffan var också snygg, vart kommer den ifrån *nyfiken i en strut*
Jag har just nu gräddvita väggar med turkosa detaljer,men ska måla väggarna typ caffe latte-jättefint till turkos!
Där har du fel :) tyget till gardinerna är faktiskt från Hemtex..och min underbara soffa som vi älskar är från svenska hem.
VinTiff - aha! Där ser man. tyget skriver du - man kan alltså inte köpa färdiga paneler från Hemtex? Har svenska hem egna butiker? Vet du i såna fall vart någonstans i Sthlm det finns en butik? Tusen tack på förhand, jag har så många frågor som du märker...! *fniss*
Nej just det tyget hade dom nog inga färdiga paneler i men tyget var så att man inte behövde sy på sidorna utan innan mamma kom så hade jag bara nålat fast gardinen på gardinstången så det var skönt..men som sagt mamma lät mig inte ha så hon sydde dom som man ska :)
Och svenska hem http://www.svenskahem.se/ har du här :)
Men jag tror soffan var en kampanj så jag tvivlar på att den finns kvar men kolla det jag kommer tyvärr inte ihåg vad den hette.
Jo men titta jag hittade den det var tydligen ingen kampanj eller det var nog det på priset då :) http://www.svenskahem.se/?id=3257&pid=3213
VinTiff - tack för alla svar! Ska genast gå in och kolla länken.
Jag har också turkosa väggar i sovrummet, finns en bild i galleriet. lite tråkigt är det i sovrummet skulle vilja få det mer personligt. Men annars är det en okej färg.
Jag har inhandlat ett brunt överkast på Ikea nu, så får vi ser hur det blir med de turkosa kuddarna.
Har förresten börjat fundera på att ha en fondtapet i turkos/brunt tex. Ser det konstigt ut om tre väggar är målade och en är tapetserad?
Arianne: Nä det tycker inte jag ser konstigt ut. vi har en blommönstrad tapet i brunt som fondvägg o målade väggar på de andra o det är hur fint som helst.
Björkmamma, har du några bilder?
Nu har jag bestämt mig för att måla en fondvägg, eftersom jag har ett fönster på den väggen så ser det nog konstigt ut annars.
Ska ev måla schabloner med klarlack ovanpå, någon som gjort det, eller vet var man kan köpa snygga schabloner?
Här är färgen jag funderar på (tillsammans med en varmare vit på de andra väggarena så det inte blir så kallt)
www.alcro.se/inredningskollektionen.aspx (färgen heter Mentol)
Vad tycks?