• greta2

I vilken vecka fick ni missfall?

När fick ni missfall (mf) alternativt när upptäcktes er "missed abortion" (MA).
    Om ni haft flera missfall skriv i så fall när varje mf/ MA upptäcktes.

Jag har själv haft två MA i V11 och V14.

Tänkte man kunde få fram när den största risken för mf är och när MA vanligen upptäcks........

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I vilken vecka fick ni missfall?
  • Alvasmamma

Dom upptäkte utomkvedes i v 12

Har världens underbaraste Alva!
  • Varg tass

MF v.7 & MA v.11

Mamma till Frej (06) & med ღSebastian (02) i hjärtat ღ
  • Varg tass

fostret levde i v.8+1 men dog i v.8+3 då jag fick MA

Mamma till Frej (06) & med ღSebastian (02) i hjärtat ღ
  • KatjaMarina

MA v.17 (pojke)
    Sedan har jag haft 6 st mf i vecka 6-8.

• Molly61

I v. 16(barnet dött i magen)
    och en i v 23(moderkaksavlossning)

• Nalle Phu

MA 1 vecka 10, MA 2 vecka 13.

• sländan5

var på ultraljud i vecka 14 då upptäcktes det att barnet var dött från vecka 7 nu . gjordes en medicinsk abort de gav piller hem som skulle stöta ut fostret . blödningen började ca 8 timmar efter blödde rikligt hela natten var sedan tredje dagen till kvinnokliniken där dom gav mig ett piller till . fick ligga på bb där andra födde friska barn. låg där 6 timmar inget hände trots hård smärta . var på efterkontroll igår 19.9 fostret finns kvar, moderkakan också. sa att jag skulle gå hem och vänta på mens att det kommer säkert ut i samband med det. Fick mens idag har ont får se vad som händer. har en ny tid för ultra 1 oktober och om det ännu finns kvar gör de en skrapning. varför gjordes inget igår , de tog hcg värde och det var lågt. de enda läkaren sa att risken är för stor att göra en skrapning. är inte risken lika stor om två veckor???
    hemskt att bära ett dött foster i tio veckor.

Är ledsen.

• greta2

sländan5!

Stackare!! Vad hemskt att behöva ligga på BB där andra föder friska barn! Behöva konfronteras med andra gravida SOM LYCKATS HELA VÄGEN. Det minskar inte direkt sorgen, kan jag tänka.

Kramar!

• sländan5

greta 2

tack för dina värmande ord
    känns skönt att det finns någon som hör en.
    kram

• viki

7 tidiga MF till v 7-8, 1 X och 1 sent MF i V 26, inga levande barn

• oMANGOo

MA v12
    MA v9
    MF v5
    MF v5
    MA v7

• LimeOliv

MF v. 5
    MA v. 9

Hur räknar ni MA? När ni fick reda på det eller när det väl kom ut? (mitt har inte kommit ut ännu men jag fick reda på det nu i v. 9 så jag skrev det)

• Trollslända

Fick ett MA då JAG var i v13 men barnet dött i v.9
    MF i februari två dagar över BIM
    Ännu ett MA nu i veckan oxå det i v.9 men JAG i 10½...

♥ Casper - mammas älskling ♥
  • Sentute

Dum fråga kanske... men vad är igentligen skillnaden mellan MF och MA?

• EHel

sländan5:
    Vi fick MA i v.12. Jag fick tid för skrapning dagen efter. Piller på kvällen för att "öppna upp lite", och blödde som du beskriver hela natten. Fruktansvärd upplevelse - hade aldrig trott att jag skulle blöda så mycket. Trodde dock att jag skulle slippa skrapas åtminstone
    De såg dock på VUL att det fanns något kvar, och vi fick själva bestämma om vi ville skrapa. Inga större risker sa de till oss. Eftersom jag var inplanerad och således fastande bestämde vi oss för att göra skrapningen. Jobbig väntan - 8 h efter vår inplanerade tid - semestertider och brist på narkosläkare, men kändes bra att göra det direkt.
    Till oss sa de att vid 50% av de fall när något är kvar, kommer det ut av sig själv - och vid 50% måste man skrapa senare. Eftersom jag förmodligen redan burit på ett dött foster i ca 4-5 veckor kändes det bra att få det gjort.
    Stackare som gått och burit på det i 10 veckor.

Hoppas allt ordnar sig!
    EHel

Svar på tråden I vilken vecka fick ni missfall?