• AHöst

Mitt 5:e förlorade graviditet/barn.

Skickar ocksa kramar! Fragar som kavaten om du har fatt utredning?

• AHöst

jag ar val ganska tjatig. men jag skulle rada dig att se till att de aven tittar pa autoimmuna problem. det ar ett ganska nytt omrade och speciellt I sverige verkar de inte alltid titta pa det. om du ar intresserad kan jag ge dig till lankar bade ett svenskt och ett amerikanskt forum om just detta. jag vet att dar ar flera med sekundar infertilitet.
    sjalv har jag fatt veta att jag har antifosfolipida antikroppar och mthfr som jag nu far behandling for. precis innan mitt andra mf hittade de problem I ett blodprov och bestallde da fler. jag vet att om jag bodde I sverige hade inte det testet gjorts och jag hade fatt prova igen med mina 70 eller 90 procents risk for mf beroende pa vilka artiklar man laser.
    hoppas ni kan fa lite ljus I morkret snart.

• AHöst

Med det i botten sa bor du definitivt gora en grundlig autoimmun utredning tycker jag.

Det kan ju anda vara sa att det inte ar nagot som du ar paverkad av, men det ar skal nog till att kora proverna.

Jag sjalv har inte nagon autoimmun sjukdom. Man kan anda ha de har autoimmuna problemen. Men jag ahr det i familjen, bade min syster och min faster. Nar mina lakare visste detta och nar jag testade konstigt pa ett av mina blodprov sa var det ingen tvekan for dem att dar kunde vara nagot med just immunforsvaret. Och det var ju ratt mycket riktigt.

Min syster ska aven precis borja forsoka. Hon har ju da en autoimmun sjukdom. Gick till sin gyn och berttade om mina resultat. Han avfardade henne forst. Men det visade sig att han sedan ringt runt i Malmo och Lund och helt plotsligt blev det annat ljud i skallan och blodprov ordnades inom bara nagra dagar.

Testade du alltsa negativt for antikropparna? Vet du exakt vad de testat?

Det finns manga olika grejer. Sjalv haller jag pa att forsoka reda ut djungeln. Jag ar aven positiv for en genmutation som heter MTHFR. Sedan finns det aven NK-celler (Natural Killer cells), som jag nog bor testas for men ahr inte kommit sa langt. Sedan finns det andra grejer, men sa langt har jag inte lyckats forsta allting annu.

Har ar den amerikanska siten:
    health.groups.yahoo.com/group/immunologysuppo.../

Det finns en svensk variant. Om du emailar Lisbet pa starkbarnlangtan@yahoo.se sa kan hon emaila dig en inbjudan till den svenska. Lisbet ar ocksa valdigt kunnig.

Svar på tråden Mitt 5:e förlorade graviditet/barn.