Våra bästa husmorstips!! Häng på o sprid din kunskap!
Ättika tar bort både röklukt och kattkisslukt
Ättika tar bort både röklukt och kattkisslukt
Blåbärsfläckar på händerna går bort om man gnuggar med citron.
Ja, ättika är ett dundermedel!
Får man rekommendera produkter? I så fall rekommenderar jag Mirakelsvampen (har sett att den börjat dyka upp i städhyllorna nu) - den funkar på ALLT. Utom sot på glas (har testat)...
Sydskåning - prova en mirakelsvamp, har börjat dyka upp i städhyllorna under namnen mirakelsvamp eller fläcksuddare. Kostar runt en tia styck
...då vill jag bara komma med att såpa INTE är nån höjdare på t ex plastgolv - det lämnar en fetthinna efter sig vilket gör att golvet blir överfettat (plast suger ju inte åt sig som t ex trä gör). Funkar dock om man sisådär var tionde gång använder något annat (ganska starkt, dvs med högt pH-värde) så fetthinnan försvinner då och då.
*utbildad, certifierad lokalvårdare*
Ättika bör ta bort ev. dålig lukt också (om det nu kommer nån lukt från golvet)
funkar till och med på kattkisslukt
Kaustiksoda är onödigt tungt artilleri, de dör lika bra av kokande vatten (säger jag som undviker kemikalier i mesta möjliga mån, däribland även klorin. Jag hade alltså valt ättika, eller salt. Salt är bakteriedödande och kan även ta bort dålig lukt ur avlopp)
Och jag har hört att man kan göra en smet av bikarbonat och vatten, och skura kylskåpet med det
mimmi 1 - uääääh! Det måste väl nästan varit någon som - för att jävlas med affären kanske - tagit med ett ruttet ägg och smugglat ner i förpackningen?
Tilde 04 - ställ ut skålar med ättika lite varstans. Och skura allt som går noga (tak, väggar, dörrkarmar etc.). Allt som går att skuras. Tapeter är ju lite svårt.
Tapeterna går ju att måla över om det skulle vara så.
Vad är badkaret i för material?
Jag slår ett slag för mirakelsvampen, finns i flera olika fabrikat (länkar bara för att visa vilken typ av svamp). På jobbet har jag en tekopp som diskas varannan vecka typ, så den är rejält ingrodd när det väl är dags.. mirakelsvampen får bort allt!
www.hygienteknik.se/Aktuellt/MAX_Mirakelsvamp/max_mirakelsvamp.htm