• Anonym (Undrar ?)

Någon som vet om man kan kolla om ens telefon är avlyssnad ???

Jo, bara undrar som rubriken lyder..... Har för mig att det ska finnas ett nummer att ringa på telefonen för att kontrollera om telefonen är avlyssnad men jag kommer inte ihåg vilket......
    Någon som vet ?

• Svar på tråden Någon som vet om man kan kolla om ens telefon är avlyssnad ???
  • jojjo113

Vem och hur skulle någon kunna lyssna av er telefon?

• OneAndTwins

Vem skulle kunna lyssna av er telefon förrutom polisen och dom lär väl inget säga då försvinner ju poängen med avlyssningen????

• Anonym

Koppla ur den blå sladden i jacket och ring fröken ur, dyket inte fröken ur upp så är du avlyssnad.
    Detta påstående har jag fått från en bekant.

• Anonym (Undrar ?)

tveksamt.................

• OneAndTwins

Anonym skrev; "Koppla ur den blå sladden i jacket och ring fröken ur, dyket inte fröken ur upp så är du avlyssnad.
    Detta påstående har jag fått från en bekant."

Men det kan väl omöjligen stämma??? Nog har polisen mer sofistikerade avlyssningsmetoder än så??? Det måste ju vara en skröna eller något som fungerade på 50-talet??? Skulle det vara så lätt att ta reda på det så skulle väl alla kriminella göra det och veta om dom var avlyssnade????

TS: Du kanske inte vill berätta och det är ok... men jag är ändå nyfiken så jag måste fråga; Varför tror du att din telefon är avlyssnad?

• Anonym (Undrar ?)

jag tror inte att min telefon är avlyssnad !!!!!!!!!!Grejen är att en bekant till oss sa att man kan ringa ett nummer på telefonen för att se om den är avlyssnad. Man kommer tydligen till en röst som säger antingen JA eller NEJ. Jag vet inte om detta är sant eller enbart en skröna, därför kollar jag mer er om ni har hört talas om detta.
    Vi är inte kriminella eller så så jag är inte rädd för att min telefon skulle vara avlyssnad.

• Anonym

Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken kod man ska knappa in men det finns någon kod, ring televerket och fråga för det var ju i samband med att AXE systemet kom som man kunde kolla ifall man var avlyssnad.

• OneAndTwins

TS; Då är jag med... Det låter ju sjukt om man ska kunna ta reda på om ens telefon är avlyssnad.... då försvinner ju poängen med avlyssningen... Men jag väntar med spänning på om du får något svar där någon vet säkert!!!

• Anonym

Vill tillägga till mitt förra svar att det var en granne till oss som då var med i en polisutredning som då fick veta att det gick att kolla upp det, vet att jag då kollade en gång för att få veta om det stämde och fick då ett telesvar. Svaret är nej

• janne j

det är ju bara att snacka vitt och brett om i telefonen att du är en terorist eller säljer knark då lär polisen banka på din dörr rätt snabbt om du är avlyssnad

Svar på tråden Någon som vet om man kan kolla om ens telefon är avlyssnad ???