Inlägg från: Singoalla |Visa alla inlägg
  • Singoalla

Barn födda september 2003 - DEL 3

Hej nu var det länge sedan jag var här.
    Lucas har blivit en sann bergsget och klättrar på ALLT, bord, stolar, up i fönster *hjälp* mm mm
    Han har fått byta till en variant på växasäng, eftersom bebisen ska få spjälsängen så småningom, och det gick klart över förväntan!

Han sover gott i denoch verkar tycka den är minst lika mysig som spjälisen
    Han är runt 80 cm lång och väge någonstans runt 11,3 skulle jag gissa.

Han fick för 1 månad sedan en riktig klippning av sin faster. som är hårfrissa, och klippte bort 1 dm långa hår testar Japp vi hade en långhårig son Jättefint blev det!

Han ska börja på dagis-inskolning den 3 januari och kommer att gå 20 tim/vecka, fördelat på mån-torsd. Jag tror att det blir jättebra.

Själv är jag i v 28 nu så det börjar närma sig på bebisleverans fronten. Vi var iväg till Sibyllekliniken för ett tag sedan för en liten kik på bebben och vi ska få en dotter och Lucas en lillasyster!!

• Singoalla

Hej Jemima
    Jo du må tro att jag har haft ångest angående detta med att sätta honom på dagis eller inte men våra tankegångar har varit följande;
    Hans pappa kommer förmodligen att tvingas jobba mer än tidigare, längre dagar mm, dvs mycket mindre avlastning för mig
    samt att Lucas har så tydligt de senaste månaderna uppvisat tecken på att han behöver stimuleras mycket mer än tidigare, vad att vänta med en 1-1,5-åring ;-P
    Plus att dagiset där vi fått plats ligger på 5 minuters promenad härifrån så efter att ha vägt för och nackdelar fram och tillbaka så beslöt vi oss för att låta honom börja på dagiset.
    Skulle vi känna att det inte fungerar för Lucas eller mig/oss så är det ju inte värre än att vi får ändra oss och hålla honom hemma med mig och bebben.
    Ekonomiskt så klara jag visserligen att vara hemma tills bebbenkommer, även om det är på håret och blir knapert!
    Men som sagt, vi provar, jag tror att Lucas kommer älska det och gör han inte det eller om jag saknar honom för mycket ja.... hem med mammas kille

Svar på tråden Barn födda september 2003 - DEL 3