Inlägg från: Lokes Mamma |Visa alla inlägg
  • Lokes Mamma

Barn födda september 2003 - DEL 3

jag e här jag oxå, i mån av tid tittar jag till er ibland det händer så mycket nu känner att jag inte riktigt hänger med. lär sig nåt nytt ord, en ny rörelse eller kommer på nåt nytt bus. ja här e full rulle hela dagen lång. Loke e magsjuk nu så det är inte så kul. helkass i magen, stackars liten. helt illröd i rumpan o han har aldrig varit det förr så det blev att sticka o köpa sinksalva. tack o lov för den... kanon. nästan borta. grymesalvan vill jag säga.
    hoppas ni andra har det bra med era små
    tittar till er snart igen
    kram så länge

• Lokes Mamma

loke säger titta dä, gö du, o e de.... kom för tre veckor sen ungefär

• Lokes Mamma

ett tips till stolarna som ungarna gärna klättarar på... sätt spännsnoddar runt så kan dom inte dra ut stolarna, funkar hur bra som helst här hemma o det ser trevligare ut. fick tipset av en kompis, hon gjorde så. jag har tre stolar som står på rad så jag satte ihop snoddarna o spännde rakt över. kanon, när man vill använda stolen är det bara att kroka loss dom.

loke äter inte med sked utan ha har en lite gaffel, en sån man tar pålägg med eller äter desert med. det är lättare att få fast maten på den. han tycker det är jättekul när han får upp maten själv.

Jag har just haft magsjuka här, inte så kul. det går ju mycket sånt nu. jag har även tagit hit lokes kusinbarn för han hade vattenkoppor, ville att loke skulle få det nu. nån som har erfarenhet av vattenkoppor???

nu är det inte långt kvar till jul. vad ska ni köpa till era små? jag vet inte vad jag skall köpa. alla frågar ju vad han önskar sig men jag har ingen aning. tips nån??

må bäst ni alla septembermammor
    va rädda om er
    kramis

• Lokes Mamma

Loke dricker ur sugrör o har gjort länge. han kan inte dricka själv ur glas än men det kommer väl. han kan dricka från en festis med sugrör själv.

i förrgår så byggde jag o loke våran första snögubbe. han va väl måttligt intresserad. mer kul va väl att det knastra under skorna när han gick i snön. han gick framåt böjd o titta på skorna hela tiden. vi åkte lite pulka oxå. han gillar när det går fort. när vi gick in sen så va han så rosig o go om sina små kinder. sötnos....

när det gäller julklappar så har jag hittat.... jag skall köpa astrid lindgrens filmerna. loke har varit med den klubben men nu har det kommit ut fler så vi får komplettera med dom. perfekt julklapp.
    pussel har jag märkt att han gillar så det blir nog ett oxå. men fler tips är välkommna. min fantasi står helt still...

va rädda om varandra
    må bäst
    kram

• Lokes Mamma

Hej
    Här kommer lite uppdate om Loke
    Han pratar som bara den nu... massa ord. han säger, mamma, pappa, katten, välling, hundis eller dis-dis (hans gossenalle), moffa, mommo, tonte (tomte) mus, (har en liten prydnadsmus i vårat jullandskap) pela (spela på speldosan eller spela musik) där, titta, kom, at (mat) macka, bada, kolla, öja (blöja) ket (paket, han får en från en julkalender varje morgon)
    Han förstår mer än han kan säga så jag kan prata med honom tex om han tar en sak han inte får ha så kan jag säga att han skall lägga tillbaka den o då gör han det. när jag säger att vi skall elda (har braskamin) så hämtar han vedpinnar o ger till mig, kan killar mig på ryggen om jag ber honom, om han är hungrig så går han till kylen o knackar på dörren, ja det är mer men det skulle ta en hel evighet o skriva
    han kan rörelserna till imse vimse spindel, i ett hus i skogen slut och en kulen natt.
    kan dricka ur glas själv o kan äta själv fast det blir lite kladdigt.
    han har 16 tänder, 8 uppe o 8 nere
    han har gått sen han var 10 månader
    han är 88cm lång o väger ca 12,5 kg
    han går o lägger sig kl 20.00 o sover hela natten o vaknar vid 8.30
    jag har nog världens snällaste unge, tycker jag i alla fall, han e alltid glad o får mig o skratta flera gånger om dagen. han e nästan aldrig sjuk, några förkyldningar har han haft men ingen riktig sjukdom som jag behövt söka läkarvård för.
    jag är världens lyckligaste mamma till en sån go liten kille som Loke

ha det bra alla lyckliga mammor o må bäst
    va rädda om varandra
    kramar i massor

• Lokes Mamma

hej alla september mammor
    hur har julen varit?? här var det fullt ös från morgon till kväll. loke fick hur mycket julklappar som helst. kvällen slutade med magknip så jag fick gå runt o bära på honom hela tiden tills det släppte. han vart inte så glad. det gick jättebra när tomten kom men ville inte sitta i tomtens knä.
    nyårsafton gick sådär bra. han var jätterädd för smällarna o grät mest hela tiden så vi fick gå in. men när vi såg dom i från fönstet gick det bra då kom det till och med wow....
    hur gick det för era små???
    kram

Svar på tråden Barn födda september 2003 - DEL 3