Hej
Här kommer lite uppdate om Loke
Han pratar som bara den nu... massa ord. han säger, mamma, pappa, katten, välling, hundis eller dis-dis (hans gossenalle), moffa, mommo, tonte (tomte) mus, (har en liten prydnadsmus i vårat jullandskap) pela (spela på speldosan eller spela musik) där, titta, kom, at (mat) macka, bada, kolla, öja (blöja) ket (paket, han får en från en julkalender varje morgon)
Han förstår mer än han kan säga så jag kan prata med honom tex om han tar en sak han inte får ha så kan jag säga att han skall lägga tillbaka den o då gör han det. när jag säger att vi skall elda (har braskamin) så hämtar han vedpinnar o ger till mig, kan killar mig på ryggen om jag ber honom, om han är hungrig så går han till kylen o knackar på dörren, ja det är mer men det skulle ta en hel evighet o skriva
han kan rörelserna till imse vimse spindel, i ett hus i skogen slut och en kulen natt.
kan dricka ur glas själv o kan äta själv fast det blir lite kladdigt.
han har 16 tänder, 8 uppe o 8 nere
han har gått sen han var 10 månader
han är 88cm lång o väger ca 12,5 kg
han går o lägger sig kl 20.00 o sover hela natten o vaknar vid 8.30
jag har nog världens snällaste unge, tycker jag i alla fall, han e alltid glad o får mig o skratta flera gånger om dagen. han e nästan aldrig sjuk, några förkyldningar har han haft men ingen riktig sjukdom som jag behövt söka läkarvård för.
jag är världens lyckligaste mamma till en sån go liten kille som Loke
ha det bra alla lyckliga mammor o må bäst
va rädda om varandra
kramar i massor