• apsu

Barn födda september 2003 - DEL 3

ja det är nog inte lätt att vara liten

min dotter går och springer lite. började gå när hon var runt 11 månader.
    hon kan bara några få ord än så länge. mamma, pappa, tack, kise, theo (kusinen).
    nu har hon börjat att härma en del ord så smått. det är jättekul verkligen.

hon förstår rätt mycket. frågar jag henne om hon behöver ny blöja så går hon och ställer sig utanför toa-dörren och säger jag att vi ska äta så springer hon ut i köket .-)

• apsu

min lilla tjej sover också väldigt mycket på dagen. kanske det är hösten ihop med att de lär sig så himla mycket nytt nu hela tiden

annars så är allt bara bra här också.
    wikira springer omkring och busar som bara den
    på torsdagar är det babysim och det är en höjdare! hon älskar att plaska runt och dyka.

jag börjar redan bli nervös inför dagis...har skrivit in henne till den 10 januari så det är ju en bit kvar. men tiden flyger ju iväg

är det någon av era som har börjat på dagis än?

• apsu

än så länge klättrar lillan bara upp i soffan och sin egen lilla stol.. usch, ser verkligen inte fram emot när hon inser att hon kan klättra upp på stolarna också men det kommer nog snart.
    huh. jag är så rädd att hon ska slå sig ordentligt ju.... annars så är det ju roligt att se hur snabbt de kommer på hur man gör saker

wikira har t.ex kommit på att om hon klättrar upp på sin stol bredvid bokhyllan så når hon upp till hyllan med alla fina saker på

• apsu

wikira är riktigt duktig med skeden nu problemet är att få upp maten på skeden. det är inte så lätt

• apsu

hej hej

wikira har börjat prata mer och mer nu. hon försöker i alla fall härmar efter.
    äter själv gör hon riktigt bra. och nu dricker hon ur riktigt glas när hon äter middag.

när hon inte får som hon vill så slänger hon sig ner på golvet och bankar i huvudet. inte så kul att titta på. det gör ju ont i mitt huvud bara av att se henne. men det ska hon väl sluta med när hon inser att det inte hjälper

den 17 januari ska wikira börja på dagis. då är hon ca 16 månader.
    jag är lite nervös över hur det ska gå men det blir nog mest jag som tycker att det är jobbigt

• apsu

hej hej

wikira har börjat prata mer och mer nu. hon försöker i alla fall härmar efter.
    äter själv gör hon riktigt bra. och nu dricker hon ur riktigt glas när hon äter middag.

när hon inte får som hon vill så slänger hon sig ner på golvet och bankar i huvudet. inte så kul att titta på. det gör ju ont i mitt huvud bara av att se henne. men det ska hon väl sluta med när hon inser att det inte hjälper

den 17 januari ska wikira börja på dagis. då är hon ca 16 månader.
    jag är lite nervös över hur det ska gå men det blir nog mest jag som tycker att det är jobbigt

Svar på tråden Barn födda september 2003 - DEL 3