Inlägg från: SVejsan |Visa alla inlägg
  • SVejsan

Hotell - hur sent checka in?

Bispan

Det är en STOR FÖRDEL ifall det är festivaler eller stora konferenser, mässor i den staden/orten man tänkt bo i!
    Hänt mig ett par gånger i alla fall.

Sedan så beror det ju mycket på hur mycket tid man har på sig ibland så tar det ett antal timmar mer att hitta på plats, än ha det fixat hemifrån och åka "raka" vägen...

• SVejsan

Jo men att säga generellt att inte boka förväg så är man snett ute att ALLTID tro att man hamnar där man vill. Vi har tom skippat att se wien under en resa då det var festival för att det var stört omöjligt att hitta ett vettigt boende av någon klass till vettigt pris och då höll vi på i över en timma med telefon och på turistinformation. Och vi ville inte behöva ta flera timmar i anspråk att åka ut på landsbygden.
    Skulle nog kolla upp om det är nått på G i hålan innan jag ger ett råd att åka dit och hoppas att det finns nått... Ett/ ett par stadigta bröllop kan boka upp hotellrum pensionat i hålor samt dess omkrets ganska fort.
    Bara att i förväg ringa runt och kolla boende under resan tar tid (erfarenhet efter tågluffning).
    Men har man pengar att spendera finns det ju alltid rum som inte hyrs ut så ofta så då är det ju läget annorlunda.

Mitt svar var alltså lika generellt hållet som ditt att det aldrig behövs förbokning...

TS: Kolla gärna innan om du vill resa smärtfritt utan risk för extra sightseeing i "hålan", vill du ha en extra osäkerhetsfaktor boka inte i förväg... Det är väl sammanfattande ...

Svar på tråden Hotell - hur sent checka in?