Inlägg från: Pånglan |Visa alla inlägg
  • Pånglan

PCO:are med hårväxt problem!

Halloj flickor. Jag sällar mig till den håriga skaran..

Jag har enormt håriga ben och en bikinilinje som slutar någonstans på låren.. men det värsta är att jag bara blir hårigare och hårigare i ansiktet... överläppen, hakan, kinderna...

Benen och bikinilinjen vaxar jag, men det vågar jag inte göra i ansiktet utan där bleker jag det så att det åtminstone inte är så mörka grova hår... jag är ju ändå hårig i ansiktet men det syns litet mindre i alla fall...

Magen (under naveln) har nog blivit litet lurvigare den också.. brukar plocka bort de längsta hårstråna...

Armarna orkar jag inte bry mig om...Visst är det jobbigt. Känner mig okvinnlig och oattraktiv...

• Pånglan

Jag har fått det mesta nu sen jag slutade med P-pillerna och PCO´n blossade upp... tyvärr verkar det vara så att om man lyckas stabilisera sina hormonnivåer så minskar tillväxten men det man redan har försvinner inte..

Det man ska tänka på med diatermi/laser mm är att det är bra att ta tag i hormonimbalansen först så att nivåerna är stabila innan man tar bortsas permanent för så länge hormonerna inte är stabila kan nya hårsäckar stimuleras att börja växa och då sitter man där igen... bäst är alltså att vänta tills man är säker på att tillväxten hämmats.. men det är ju jättejobbigt att vänta...

Svar på tråden PCO:are med hårväxt problem!