Adopterad från Sverige???
hej
jag är också svensk adopterad, mitten 70-tal
Jag och min biologiska syster adoperades bort när jag var 3 mån och hon 13 månader gammla till samma familj. Tyvärr så fick vi aldrig veta förrns ganska sent. JAg var 11. Tyvärr lever inte min syster idag, hon dog i en eldsvåda (självmord/olycka diskuteras fortfarande!) när hon var 16.
JAg har nog ahft det ganska hjobbigt med att jag inte hörde till, har kännt mig rotlös osv.
Sen jag har kontakt med min bio pappa, sen februari, han är trevlig och förstående. Jag var arg på honom först men nu, nä för det avr faktiskt itne han som gjorde fel, det var mina adoptiv föräldrar.
Min bio mamma lever inte idag, knarkade ihjäl sig. JAg ahr kontakt med ytterligare en halvsyster, och vet att min bio papp har tre andra barn. JAg har träffat min bio mormor och morfar.
jag upplever min adoptiv syster,(mamma och pappas biologiska barn) som min syster. För att jag har levt ihop med henne så länge, jag ser mina adoptivföräldrar som mina föräldrar. Men jag har en komplicerad relation framförallt till min mamma.
glad att jag hittade denna tråden!
KRAM från Joanna