Svenskar på Irland del V
men herregud det är klart att det blir olyckor om man släpper ut vem som helst på vägen, dom behöver ju inte ens ha någon som "lärare" i bilen när dom övningskör här det är bara att slänga på en L skylt och sen är det bara tuta och köra.... ehhe vavvava helt sjukt, klart bilen blir som ett dödligt vapen om man inte vet hur man ska använda den.
Men jag håller med Lilith74 , irland är nog efter ca 10år med det mesta, kan faktiskt inte komma på en enda sak jag träffat på som jag har känt som nytt eller före här.
Jag jobbar ju som sagt var i en blomster affär, igår skulle jag buda blommor till någon och var osäker på efternamnet så ringde numerupplysningen för det är inga problem med det hemma, och bad dom kolla vem som har telefonnrxxxx och bor på adressxxxx men nej det visste dom inte hur man gjorde..... och dom skickade mig runt till en massa olika folk, sen tillslut kom jag till en dam som sa att hon visste men hon gjorde inte sånt!!!!!!så hon vägrade hjälpa mig..... jag skrev bara Mum på kuvertet för det var till någons mum.... visst en liten strunt sak, men det känns som det händer sånna struntsaker hela tiden. ÅÅÅ jag blir bara mer och mer trött på detta landet, tyvärr. Tycker inte heller att folk är så vänliga längre.....
ja ibland tror jag oxå att det kan bero på att jag sakna familj och vänner men får denna känslan för ofta nu....