Svenskar på Irland del V
Hailey, för mig blir det tyvärr värre för varje år här... Jag har bott här i 5,5 år. Det är som att jag märker fler och fler dumheter för varje år!! Nu har jag tex. förstått att massor av irländska föräldrar tror att man inte behöver borsta mjölktänderna "för dom ska ändå ramla ut". Det är en sådan okunskap och obildning så det knappt räcker att gå tillbaka till Sverige på 50-talet längre!
Det är inte meningen att göra dig ledsen Irrajk, det här är bara mina erfarenheter. Irland är efterblivet på massor av sätt och mysigheten har försvunnit mycket tycker jag, säkert på grund av den hysteriskt upptrissade ekonomin och köphetsen. Dock är folk MYCKET vänligare än i Sverige, här pratar ju alla med en! I alla fall i Cork och på landet.
En annan sak som jag HATAR är trafiken, folk är så äckligt dåliga på att köra bil. För någon månad sedan körde jag cirka 60mph (nästan 100km/h) på motorvägen, men en lastbil bakom tyckte att jag körde för sakta så först låg han och pressade precis bakom, sedan körde han in i min bil bakifrån. Hela bilen skakade till och jag hamnade på hard shoulder. Då körde aset om. Vi hade kunnat dö allihop!