• Alyssa

Svenskar på Irland del V

Hejsan! Här vill jag joina om jag får!? Har bott på irland ca 3år men flyttade hem när jag blev gravid med dottern, av alla anledningar som ni nämner här ovan, dyrt kallt i huset mögel o äckel. Näää.

Dotterns pappa är en paddy från Galway han bor numer i dublin och hon ska snart åka och hälsa på pappa ensam för första ggn. Han komme och hämtar hene.

Jag älskar Irland/folke men det är såå dyrt och så dålig standard på boendet. Tänkte förut om man nästan inte skulle köpa ett svenkt hus och få det byggt på irland. Men det blir väl svårt alla husen ska ju se likadana ut typ, korridor kök rakt fram vardagsrum och höger/vänster lekrum mittemot trappen i hallen bla bla ni vet...

• Alyssa

Tack solobad!

irrajk; ja kolla upp det Det skulle jag def göra om jag skulle bygga på Irland. Förhoppningsvist så bygger de ALLT efter svensk standard. Annars är det ju meningslöst, det är ju inte direkt utseendet man är ute efter om man skulle vilja bygga ett svenskt hus på Irland

• Alyssa

Hailey; Jag är bra sugen på att flytta tillbaka men jag måste plugga färdigt först känner jag. När jag har allt på det torra så ska jag fundera på det. Älskar ju verkligen irland. Flytar jag tillbaka vill jag köpa/bygga hus, få e permanent tjänst som jag klarar mig bra på ensam.

Är ensam med mina två barn, Lill killens pappa är ju svensk och bor här så jag måste ta hänsyn till honom.

Ni har verkligen rätt om att det var helt underbart att bo på Irland utan barn!! Blir verkligen krångligare med barn då man är så bortskämd på standarden i sverige, boende, hälsa, tandvård, dagis, föräldraledighet mm mm.

• Alyssa

Lilith74; Håller med diog om trafiken, när jag bodde i Naas co.Kildare så var det en vecka då det dog 7 personer! En ver en hit and run, killen lämnades i ett dike för att dö. Inte så konstigt då vem som helst som gjort ett enkelt teoriprov får sätta si en bil och köra själv. 

Jag älskar landet pga folket men Irlands sytem är lite av ett I-lands system. Faktiskt.

• Alyssa

Fy vad Irrjaks sambo har sabbat denna tråd!! Kan du inte starta en ny tråd och ta dina disskutioner där istället?

• Alyssa

Nu är biljetten till Dublin bokad! 8-11jan ska jag vara där, ska hämta dottern som ska vara hos pappa över jul o nyår. Hur ska jag klara mig utan henne!?

Vill någon av er kika in till henne åt mig under dessa tre långa veckor?

• Alyssa

Weeeee härligt!! Solobad! Tänkte ta med mig bamseresväskan och shoppa loss på vår o sommarkläder till ungarna Hade med 200euro sist som jag skulle fylla på dotterns garderob med, det var OMÖJLIGT! ha ha ha..
    köpte några par skor hur mycket kläder som helst lite grejer till mig och presenter till kompisarnas ungar + några engelska VHS till dottern och det gick bara åt ca 120 euro.

Självklart så handlas det ju på penney´s o dunne´s ska jag väl tillägga, bra o billigt de växer ju ur kläderna så fort ju Sen svider det inte lika mycket när jag ger bort dom heller
    Tar med mig alla urvuxna kläder hem till Zambia och ger bort dom till mormors husflicka och trädgårdsmästare så de får klä sina barn. Tror att jag hade med mig 20kg kläder bara som jag gav bort sist.

• Alyssa

Äsch! Jag satt och ammade på pubar, köpcentrum, inför folk överallt! Visst kollade de konstigt men jag sket i det!

Svar på tråden Svenskar på Irland del V