Inlägg från: junimagi |Visa alla inlägg
  • junimagi

Är adoption moraliskt rätt eller fel?

Gud va skönt med nån som tänker precis som jag!! Jag håller verkligen med TS!
    Hoppas naturligtvis inte heller att någon tar illa upp men liksom de finns människor som anser att abort är fel så finns det människor som har åsikter kring hur vida det är etiskt / moraliskt rätt att få adoptera.

Några saker att fråga sig när det gäller adoption...
    är adoption verkligen för barnets bästa som man adopterar eller är det för att tillfredställa sina egna behov?

Hur vet man egentligen att barnen hamnat på fosterhem av de skäl som barnhemmen uppger?

Är det rätt att rätten till barn ska vara en fråga om ekonomiska tillgångar? ¨

Har inte varje barn rätt att växa upp med sina biologiska föräldrar  och har inte biologiska föräldrar rätt till sina barn?

Om adoption var för barnens bästa så varför är de så få handikappade, aidssjuka svårt sjuka barn som adopterad. Är det hårdare restriktioner kring dem eller?? Fundersam

• junimagi

Jag ställer frågan igen eftersom ingen svarat på den. Hur vet man att adoptivbarn kommit till barnhem på de grunder som barnhemmen uppger?

• junimagi

Ejnie: Ja du intressen och intressen... Jag är inte så insatt i det här men jag kan nog tänka mig att det blir betydligt billigare för ett land att adoptera bort barn än att sätta in resurser som gör att biologiska föräldrar i stället kan behålla sina barn.

Vet inte hur många av er som sett programmet "spårlöst försvunnen" det gick för ett antal år sen och handlade för det mesta om barn som av en eller annan anledning kommit bort från sina föräldrar. I många fall där barn adopterats bort kom det fram riktigt hemska historier där föräldrar praktiskt taget blivit tvångsomhändertagna sina barn och där alternativ till adoption aldrig  erbjudits.

Svar på tråden Är adoption moraliskt rätt eller fel?