• Tigerunge

Börjar det ändå inte bli tjatigt med Ikea?

Jag är väldigt förtjust i att gå omkring på Ikea. Gillar att det ger mig inspiration till mitt hem, men det är just vad det är också, inspiration.
    Det betyder inte att man måste handla hela sitt hem där.Nu känner jag att jag är ganska less på det och det är inte många hem man ser som känns annorluda.
    Herregud man ser samma saker hemma hos folk varenda dag eller på cafeet runt hörnet.

Nä, fram med lite annat som känns fräscht och annorlunda.

• Svar på tråden Börjar det ändå inte bli tjatigt med Ikea?
  • Tigerunge

Mindre privata butiker har ju så mycket tex annorlunda möbler i Gbg eller lilla soffbutiken.
    Annars har svenska hem väldigt mycket snyggt nu.

• Svallin

Jag skulle vilja tipsa om att varva loppisfynd med IKEA-möbler för att sätta lite personlig prägel på hemmet.

• biltokig1

Jag köper nästan aldrig något på ikea, men som sagt tycker det är lite kul att gå och titta och få ideér. Men jobbar iförsig i en inrednings/möbel butik och söker inspiration överallt =) Tycker oxå det är så himla tråkigt att så många köper "allt" på ikea, blir så opersonligt på nå´t sätt.

• Taggtroden

Nordsvala, ja det gör jag Mycket mysigare och mer personligt så!

• Rokka Jill

Härliga hem har jag dille på.. älskar MRÖKA o MAFFIGA o MASSIVA möbler.
    ikeas känns så playwood.. o plast.
    men mycket krimskrams som me like =)

• Novus

Speciellt hos kompisar som nästan precis flyttat hemifrån är nästintill allt från IKEA. Det blir liksom inget speciellt att gå hem till någon om man tänker på just möblerna. Och allt är i samma färg!
    Jag gillar IKEAs småsaker, så som ramar och så. Min man avskyr nästan IKEA. Fast vi har ändå valt att köpa nytt matsalsbord samt en bokhylla från dem nu när vi gör om hemma.
    Men hem som bara är IKEA är tråkiga!

• Taggtroden

Jag gillar serierna Leksvik och Markör på IKEA. Det är min stil :) När vi har råd har jag bestämt (min sambo får rätta sig efter det ) att vi ska köpa dessa möbler till vardagsrummet! Dock har vi redan en bokhylla från Markör!

• Rokka Jill
    Novus skrev 2006-08-19 20:30:08 följande:
    Speciellt hos kompisar som nästan precis flyttat hemifrån är nästintill allt från IKEA. Det blir liksom inget speciellt att gå hem till någon om man tänker på just möblerna. Och allt är i samma färg!Jag gillar IKEAs småsaker, så som ramar och så. Min man avskyr nästan IKEA. Fast vi har ändå valt att köpa nytt matsalsbord samt en bokhylla från dem nu när vi gör om hemma. Men hem som bara är IKEA är tråkiga!
    hahahah som jag bara håller med dig.. samma färg..
    vitt, ljus ljusbrunt.. alltid alltid..
  • NochA

Jag kan ju säga att vi inte har en enda pryl från IKEA hemma. Jag tillhör nämligen de få som aldrig har varit på IKEA.. fast jag funderar faktiskt på att åka dit nu.

• Novus

Rokka Jill
    Precis sånna möbler som du skriver att du gillar har vi!
    Eller rättare sagt, min man har (hade när vi flyttade ihop) sånna där stora soffor i mörkt skinn. Hur goa som helst att sitta (och sova) i! Till det har vi carpatimöbler

Taggtroden
    Det är Markör vi ska köpa när vi köper bokhyllan! Eller det blir den där smala bokhyllan och två vitrinskåp. Ett på var sida om bokhyllan.
    Till det ska vi ha Bjurstads matsalsbord i mörkbrunt

• mooogn

"Börjar det ändå inte bli tjatigt med Ikea?"

Svar: Nej! Jag har inte mycket pengar att göra om hemmet för och efs jag ändrar inredningsstil ungeför vartannat år så skulle det bli alldeles för dyrt för mig att handla på MIO, ASKO eller liknande butiker. Det är alldeles för kul att göra om hemmet!

• Sweety82

Jag har nästan alla möbler från IKEA och jag bryr mig inte om alla andra har samma möbler som mig, tycker att de har mycket att välja mellan och de har priser som jag tycker är rimliga. Jag bara ÄLSKAR IKEA

• Sweety82

Min bebbe kommer också få IKEA-möbler, hela Hensvik-serien

• Sweety82

Jag tycker absolut inte mitt hem är tråkigt bara för jag har IKEA-möbler, i något rum har jag valt ljusa möbler, i ett annat har jag valt antikbetsade o ett har jag möbler i ekfaner...

• Cheri

Markör är ju helgrym den serien, (den mörkaste varianten) man måste ju inte inreda som i IKEA katalogen bara för att man köper prylar där...

Indiska har f.ö. fantastiskt snygga möbler!

• littletiger

Men man går väl inte till någon bara för att inspektera deras inredning? Man hälsar väl på hos någon för att man vill träffa den personen/personerna och umgås med dem.
    Och när man nyss flyttat hemifrån har man kanske inte alltid så mycket pengar att röra sig med och då har faktiskt Ikea dem bästa priserna på många grejer.

Själv handlar vi mycket på Ikea då deras priser är humana och dem har mycket bra saker.
    Jag hade gärna handlat i affärer såsom Mio, EM etc. om dem hade haft Ikealiknande priser...men som det är nu har vi en begränsad buget och då är det Ikea som gäller.

• NizzY

ENS HEM AVSPEGLAR ens själ säger man jo , det spelar dock ingen roll vad möblerna komme rifrån , det är helhets bilden som räcknas

• Tigerunge

Självklart går man inte hem till någon för att inspektera vad de har för inredning (jo,lite första gången man hälsar på kanske
    , men går det inte lite till överdrift när vissa köper ett helt "utställningsrum" sen hittar man "samma" rum hemma hos någon annan också.
    Det känns så himla opersonligt.

Svar på tråden Börjar det ändå inte bli tjatigt med Ikea?