Jag ska fråga min mor lite ingående om det där med vem som ställde diagnosen, och matningen.. Jag vet att jag sondmatades en tid i början, men enligt mamma, så fick hon till en teknik så jag åt, och det var tidskrävande, men det gick iaf..
Nu tänkte jag iaf berätta lite mer om mig själv, antar att det är till nytta, kanske inte nu, men i framtiden.
Föddes i Februari 1984, på BB. Hade dubbelsidig gomspalt, hade en väldigt liten näsa, en tipp bara liksom. Genomgick en operation som jag skrev en bit upp, för att sluta gomspalten här i Stockholm, och det var allt de kunde göra. Men så kom vi i kontakt med en barnläkare på Danderyds Sjukhus, Bosse. Underbar människa, han verkligen brinner för det han gör, och han tipsade oss om denna Claes Lauritzen som jag också berättade om ovan. Så min mor och far tog ned mig till Göteborg, och Claes mer eller mindre utbrast att jag hade Robinows, och att han ville vara den som opererade mig (ni ska veta att Claes är nordens mest framstående plastikkirurg, jag hänvisar till de två dokumentärerna jag pratade om) sagt och gjort, jag har genomgått otaliga operationer på Sahlgrenska Sjukhuset sedan dess.
Skapat mig en helt ny näsa ifrån ett revben bland annat. Det var en ganska jobbig tid för mig, jag var 9-10 år gammal, och fick en expanderballong inopererad i pannan, som vi fyllde på med koksaltslösning var 14:e dag, för att få den att växa, och töja ut huden i pannan, detta för att använda ansiktets befintliga hud, då hud från tex låren gulnar med tiden. Denna ballong blev stor som en knuten näve ungefär. Men dagen då jag fick min näsa, den är obetalbar i mitt tycke =)
Och för att svara på Wessla ovan, min skolgång var väldigt bra, visst förekom det lite mobbing, men inget mer allvarligt än gliringar. Och jag verkligen hoppas att den dag Eliots lilla kille ska börja på dagis, lekis, och till sist skolan, få honom att umgås med de andra barnen. Det kommer hjälpa så mycket.
Och till Elliot nu här på slutet, om du vill ha mer direktkontakt, så använd msn messenger (antar att du vet vad det är?) där är jag nåbar hela tiden, då jag är väldigt datorintresserad, tack.
Adress att lägga till: jo4kim@gmail.com