• livetsvandring

Alkohol och medial

Har lite funderingar gällande när man dricker om man blir mer medial då.
    Jag är väl en sådan där halvmedial människa som inte lägger allt för stor vikt på det området just nu. Men jag har ofta sanndrömmar och bara vet saker i vardagslivet.
    Men vid några tillfällen ca 10 när jag har berusat mig är det som om någon tar över. Helt plötsligt vet jag för mycket och skrämmer folk. Berättar om deras förfäder och massa annat. Jag personligen kommer aldrig ihåg speciellt mycket av det jag har sagt, bara diffust. men jag har aldrig haft fel, det är som om dom talar rakt igenom mig. Jag blir alldeles kall i kroppen och tårana börjar alltid rinna, vad är det för fel på mig.
    Detta har skrämt mig rejält och jag har försökt stänga mig så mycket som möjligt, börjat meditera men det kan fortfarande bara ta över mig.
    Stackarna.... jag skrämms ju.
    Är det fler som upplever detta är jag bara helt tokig.
    Snälla har ni några tips hur jag får bukt med detta

• Svar på tråden Alkohol och medial
  • puttskrutt

Håller med dig i mycket och tror att jag har en känsla av hur du kan uppleva det.. Jag själv vill inte riktigt släppa fram det mediala jag har. Började se och framförallt känna av energier från döda vid åtta års ålder. Sen började jag meditera vid 16, är 26 idag och "vågar" inte riktigt fullt ut, är en person som vill behålla kontrollen. Jag har fått se kommande dödsfall i min närmaste krets, naturkatastrofer och traffikolyckor och har valt att stänga av helt en tid för att jag inte orkar. Framförallt när jag har druckit kan det komma fram lite för mycket:

En gång på fest hos en vän skulle jag ut i köket och öppna en flaska vin, då kände jag att det stod en mycket förvirrad kvinna framför mig och hon var mycket olycklig. Mycket otäckt och utan de sunda spärrar man vanligtvis har så blev jag mycket rädd. Senare fick jag veta att min vän började ana att det "spökade" hos henne, hon hörde fotsteg. Huset är gamalt och en kvinna hade begått självmord i lägenheten. Jag vet inte vad jag ska tro...

En annan gång satt en nära vän och jag och drack vin och hon berättade om sitt barndomshus. Då tog jag fram papper och penna och ritade upp hur det såg ut. Hon tyckte att det var likt och blev lite förvirrad, minst sagt. Hon tror inte på sånt här så det var ju jobbigt för henne. Jag skulle besparat henne det insåg jag för sent men jag blev så i gasen när informationen vällde över mig.

Jag vet att mina mediala sidor kommer fram när jag dricker och även när det är stora förändringar i livet och jag är allmänt förvirrad och vill veta hur det kommer att bli. Orkade inte med detta efter en period då en "ande" väckte mig nästan varje natt, vid klockslag som 04.44, 01,11, 03.33 osv. Jag mediterade och fokuserade på att visualisera en dörr och det fick bli min symbol för dörren till det omedvetna. Nästa steg var att stänga den och sedan dess (1 år) har jag inte upplevt mer än små vardagliga saker.

Det är bara du som vet om det är dax att tona ner eller att utveckla den förmåga som du faktiskt är begåvad med. Jag tror att alla har en inre sann röst, intuition, men vi väljer att lyssna olika mycket på den. Sen tror jag att vissa är mer t ex. musikaliska än andra. På samma sätt är vissa födda till att hjälpa andra genom att vara mediala. Tänk egentligen vilken gåva du har om du kan utveckla den och lära dig att kontrollera den! Tror det går om man tar hjälp av någon som gått samma väg före en själv. Har nu kontakt med ett medium, en mycket klok kvinna i Linköping som sagt mig att allt detta kommer att ligga nere under en lång tid nu, jag kommer att ha så mycket annat att lägga tid på nu. Sen kommer det att komma tillbaka när jag närmar mig 40 igen. Trots det har jag stor användning av gåvan i mitt arbete med barn, t ex. i riskbedömning. Är tacksam och mycket ödmjuk inför gåvan och försöker att förbereda mig innan jag dricker att inte "öppna upp mig" för mycket.

Tror att du kommer att hitta en balans, försök att inte vara rädd, du kan välja, detta är inte något du är tvingad till. Men är du intresserad-utveckla din gåva!!!

• livetsvandring

puttskrutt
    Tack´för ditt svar, det känns skönt att veta att det finns fler än jag som upplever detta.
    Får några år sedan så började jag utveckla det jag såg och i början tyckte jag att det var spännande att känna energier, aurer och att kunna förutse olika saker. Men efter ett tag var det som om jag drog med mig energier hem.
    Det började höras en massa olika saker i mitt hem och jag kunde se skuggor överallt känns det som. Vänner ville inte längre sova överer för elektriska prylar kunde gå i gång av sig själv och en massa oförklarliga saker hördes hela tiden. Jag och sambon är inte vidare rädd eller brydd för sådana saker men det är ganska skönt att i alla fall ha det lungt hemma.
    Så jag beslutade att försöka lägga detta på hyllan i alla fall tills jag är beredd att möta det på riktigt.
    Inte för att det är lungt och skönt hemma nu och att jag inte ser längre men jag bara ignorerar det som sker.
    Men det är som sagt när alkohol är med i bilden är jag helt försvarslös, dom bara tar över trots att jag tycker att jag är helt avstängd. Men det kanske jag får lära mig att leva med.
    Tack än en gång!

• Mediala jaako

Hej jag är medial sen barn men har oxå märkt att när jag har druckit så är det något som tar över och jag sitter på krogen o ger massa budskap till dom jag är dragna till, kommer inte heller ihåg så mycket men allt stämmer till 100 procent, och dom jag har pratat med är lättade av att få svar och lite förvånade då jag inte känner vissa av dem. Ska tag i detta o gå någon kurs. vist får jag kontakt även när jag är nykter men inte på samma sätt. 

Svar på tråden Alkohol och medial