Håller med dig i mycket och tror att jag har en känsla av hur du kan uppleva det.. Jag själv vill inte riktigt släppa fram det mediala jag har. Började se och framförallt känna av energier från döda vid åtta års ålder. Sen började jag meditera vid 16, är 26 idag och "vågar" inte riktigt fullt ut, är en person som vill behålla kontrollen. Jag har fått se kommande dödsfall i min närmaste krets, naturkatastrofer och traffikolyckor och har valt att stänga av helt en tid för att jag inte orkar. Framförallt när jag har druckit kan det komma fram lite för mycket:
En gång på fest hos en vän skulle jag ut i köket och öppna en flaska vin, då kände jag att det stod en mycket förvirrad kvinna framför mig och hon var mycket olycklig. Mycket otäckt och utan de sunda spärrar man vanligtvis har så blev jag mycket rädd. Senare fick jag veta att min vän började ana att det "spökade" hos henne, hon hörde fotsteg. Huset är gamalt och en kvinna hade begått självmord i lägenheten. Jag vet inte vad jag ska tro...
En annan gång satt en nära vän och jag och drack vin och hon berättade om sitt barndomshus. Då tog jag fram papper och penna och ritade upp hur det såg ut. Hon tyckte att det var likt och blev lite förvirrad, minst sagt. Hon tror inte på sånt här så det var ju jobbigt för henne. Jag skulle besparat henne det insåg jag för sent men jag blev så i gasen när informationen vällde över mig.
Jag vet att mina mediala sidor kommer fram när jag dricker och även när det är stora förändringar i livet och jag är allmänt förvirrad och vill veta hur det kommer att bli. Orkade inte med detta efter en period då en "ande" väckte mig nästan varje natt, vid klockslag som 04.44, 01,11, 03.33 osv. Jag mediterade och fokuserade på att visualisera en dörr och det fick bli min symbol för dörren till det omedvetna. Nästa steg var att stänga den och sedan dess (1 år) har jag inte upplevt mer än små vardagliga saker.
Det är bara du som vet om det är dax att tona ner eller att utveckla den förmåga som du faktiskt är begåvad med. Jag tror att alla har en inre sann röst, intuition, men vi väljer att lyssna olika mycket på den. Sen tror jag att vissa är mer t ex. musikaliska än andra. På samma sätt är vissa födda till att hjälpa andra genom att vara mediala. Tänk egentligen vilken gåva du har om du kan utveckla den och lära dig att kontrollera den! Tror det går om man tar hjälp av någon som gått samma väg före en själv. Har nu kontakt med ett medium, en mycket klok kvinna i Linköping som sagt mig att allt detta kommer att ligga nere under en lång tid nu, jag kommer att ha så mycket annat att lägga tid på nu. Sen kommer det att komma tillbaka när jag närmar mig 40 igen. Trots det har jag stor användning av gåvan i mitt arbete med barn, t ex. i riskbedömning. Är tacksam och mycket ödmjuk inför gåvan och försöker att förbereda mig innan jag dricker att inte "öppna upp mig" för mycket.
Tror att du kommer att hitta en balans, försök att inte vara rädd, du kan välja, detta är inte något du är tvingad till. Men är du intresserad-utveckla din gåva!!!