• Odella

BRA smink som inte är testat på djur?

Ja, det skulle jag vilja veta. Ska köpa nytt smink och vill inte stödja den skiten som pågår under många sminkmärken! Priset är inte så viktigt (vill inte bli ruinerad, men det får gärna kosta lite), huvudsaken är att det är BRA produkter. Jag har upplevt att många icke-djurtestade produkter inte håller måttet eftersom det inte finns så mycket forskning bakom. Nu vill jag ha ALLA tips ni har om bra, icke-djurtestat smink, lotions, badprodukter, stylingprodukter. Gärna ett etablerat märke med rätt mycket att välja bland. Tack på förhand!

• Svar på tråden BRA smink som inte är testat på djur?
  • allimacallimac

Jag har för mig att smink inte SKA FÅ LOV att vara djurtestade längre.. men vet inte säkert... Oriflame vet jag iaf.. (säljer själv =) )

• Viktoria74

Sen är frågan om detg är den färdiga produkten som inte är testad men kanske ingredienserna är??

• kobra

id makeup är bra.. sen så står det ju på body shops produkter att de är emot djurförsök men det är ju tyvärr inte samma sak som att garantera att det inte testas, sen på vissa står det ju att slutprodukten inte är testad men vägen till färdig produkt kan ha varit med om djurförsök

• OlgaMatildah

Make up store testar inte och bättre smink får man leta efter!

• wellah

Lancome är bäst enligt mig...... fast bara för att det inte är djurtestade slutprodukter så är säkerligen delar av ingredienserna testade... och det gäller alla icke djurtestade tror jag....

• Odella

tack så hemskt mycket för alla svar! :-d

nu kan jag börja shoppa

• Lobu

om man läser på The bodyshops hemsida så står det att från 1989 så är det även säkert att inte ingredienserna är djurtestade de kör en sträng policy från företagen de köper sina saker.

• rozza

Ni som skriver att Mary Kay inte är testat på djur verkar inte ha kollat upp det. Mary Kay finns inte med nånstans i någon lista för företag som inte testar på djur. Inte ens på Mary Kays hemsida står det en enda mening att dom inte testar på djur. Skulle företaget inte testa på djur skulle det vara ett stort dragplåster och finnas med som en del av deras policy.

• LenasFL

Helt klart bareMinerals som är ett mineralsmink som inte täpper till porerna. Min hud blev så mycket bättre när jag började använda detta. Köper mitt här sethandsally.com. Överlägset bästa! 

• enola
    rozza skrev 2015-11-25 08:27:07 följande:

Ni som skriver att Mary Kay inte är testat på djur verkar inte ha kollat upp det. Mary Kay finns inte med nånstans i någon lista för företag som inte testar på djur. Inte ens på Mary Kays hemsida står det en enda mening att dom inte testar på djur. Skulle företaget inte testa på djur skulle det vara ett stort dragplåster och finnas med som en del av deras policy.

Mary Kay testade tidigare inte på djur, men var tydligen tvungna att börja med det igen för att komma in på den kinesiska marknaden. Pengar som styr, som vanligt.
  • enola
    enola skrev 2015-11-26 19:40:26 följande:
    Mary Kay testade tidigare inte på djur, men var tydligen tvungna att börja med det igen för att komma in på den kinesiska marknaden. Pengar som styr, som vanligt.
    De gjorde mao inte det när den här tråden startades :)
  • Teresa 914

Mary Kay samarbetar samtidigt med kinesiska myndigheter för att bevisa att alternativa test är lika effektiva som djurtest. Det är också endast produkterna på kinesiska marknaden som är testade, det som säljs har har inte testats på djur.

rozza skrev 2015-11-25 08:27:07 följande:

Svar på tråden BRA smink som inte är testat på djur?