• april

Tråden för smyckestillverkare 5.0

sthlmtjej: Har en fråga vad är det för marknad då ska stå på är ju lite intresserad själv att stå igen, var ju till gotland i sommras det var ju så kul! (förstår om du vill hålla det hemligt men om inte så är jag nyfiken)

• april

Vad kul! Kan tänka mig att det är poppis att stå där det är ju himla fint i Trosa och tänka mig att det är en hel turister som kommer dit! (säg till om du behöver nått mer att sälja flörtar lite ;-D )

• april

Någon här som kan juridik skulle behöva lite hjälp!

• april

Sallisen: Har samma dilema vad det gäller herr smycken har fått många förfrågningar om just detta, och skulle vilja göra en herr kollektion också.

Men herr smycken är ju lite råare kanske svårt att göra med pärlor fast det ska ju vara bling bling nu även för killar, någon som har några bra förslag?

• april

Hälsingejäntan: Räkna ut vad matrialet kostar sen kan du lugnt lägga på 100% så om matrialet kostade ca 50:- då blir det 150:- för armbandet. Sen måste du också räkna på att det tagit tid att göra armbandet och för din unika design. (det finns ju bara ett till som liknar)

• april

Hälsingjäntan: Det är lättare att ha högre priser och sen sänka det är svårare att gå ut för lågt och sen höja, du måste ju ändå tänka att det tagit tid att göra och att det är en unik vara hon köper!

• april

Vill också vara med på träff men det kommer ju alltid något i vägen när ni träffas, och den 5 sep ska jag op handen så det blir nog inte nått pärlande sen för mig på ett tag. Fast jag kan ju komma och titta när ni pärlar och så kan jag ju faktigst dricka kaffe

• april

Apropå halsband till djur så har vi fått en ny medlem i familjen vi var och hämta en kisse i helgen, som jag funderar på att göra ett halsband till det får väll bli nått elastiskt.

• april

Varför kan inte jag hitta denna tråd under pyssel jätte konstigt fick gå in i den gammla för att komma hit. Men den syns inte för mig någon med samma problem?

• april

På tis ska jag op börjar bli lite nervös!

Himla irreterande att jag inte kan se denna tråd på vanligt vis får skicka en fråga till någon högre upp!

• april

Ucsh nu börja jag bli nervös inför min op imorn har ju väntat så länge men jag har kännt mig lite krasslig ont i halsen, hoppas det inte blir något strul!

• april

Tack för alla lyckönskningar nu är jag op och allt gick bra har ju förstås ont, och handen är gipsad och inlidad i ett mega packet. Så att få på sig kläder är svårt och det lär inte gå att pärla på en evighet men jag får försöka skriva upp alla ideer i som jag har istället!

Skulle vara kul att komma i helgen men just nu har jag grymt ont och skulle nog få ångest att se er pärla, det kryper i fingrarna redan. Vet inte hur jag ska klara mig så länge får försöka lära mig att pärla med en hand

• april

Min tumme hoppade ur led hela tiden så nu har de kortat senorna lite, men tyvärr är det inte säkert på att det blir bra men i och med att jag hade så mycket besvär. Så ville dom iallafall göra ett försök för att det skulle bli bättre.

• april

Tack igen för all symati jag ska vara gipsad i minst 3 veckor!

Hoppas ni får trevligt imorn på pärlträffen.

• april

En sjuk sak hände mig just för ett tag sen!

Jag satt och fundera på hur ekonomin skulle gå ihop för att slippa fråga sambon om pengar igen.

Och tänkte att jag ringer på pussel som jag hade på tv, och trott eller ej så fick jag knappa in mitt telnr ja ja tänkte jag de ringer väll inte mig.

Men efter någon minut ringde det på tel och gissa om jag blev nervös när jag fick vara med och välja nr. Så jag vann precis en liten summa pengar å vad glad jag blev, fast det var helt overkligt!

• april

Nä har också ringt ett antal gånger men tänkte va f*n en gång till så vann jag måste ha låtit som en nörd för jag blev verkligen skit nervös!

• april

Hej tjejer länge sen jag var här nu! Och tänkte direkt be om hjälp ska ha en smyckesvisning där jag har min atalje och tror det kommer rätt mycket folk. Har ju tänkt att bjuda på nått tilltugg men jag har ide torka kan inte komma på nått som är lätt att göra och inte behöver serveras varmt, hoppas ni där ute kan komma med några bra förslag?

• april

MossaQ: Har du några bra recept på tapas?

• april

Diwa: Det är jag också nyfiken på att veta fasar för att något det jag beställer ska fastna i tullen! Kan ju vara bra att veta vad man gör om man skulle råka ut för det.
    Håller med om att det låter lite märkligt varför de ska ha ett konto utdrag, det måste väll ändå vara privat vad man betalar för räkningar osv. Men jag kan ju förstå att de måste veta hur mycket du handlat för då tullen blir därefter!

• april

Diwa: Aha då missförstod jag trodde de satt fast i tullen, det fattar inte jag heller varför posten ska ha ett kontoutdrag jätte märkligt och varför sitter de fast i posten???

Svar på tråden Tråden för smyckestillverkare 5.0