• Diwa

Tråden för smyckestillverkare 5.0

Hoppar in jag med och sparar i favvo...

Always look on the bright side of life=)
  • Diwa

fattade det som 50 st strängar med pärlor a 20 cm ?

för inte kan en pärla vara 20 cm lång???

• Diwa

haha oki...

hmm vill ha klämpärlor suck

hur i hela fridens namn kan man glömma det *suck*

well ska iaf snart ta tag i mitt armband ska bara....laga mat, se cityakuten, fixa en dator åt en kompis kid.....

suck gah ibland önskar man hela familjen kunde ta paus

*PAUS, Mamma pärlar/blingar*

• Diwa
    Aiwendil skrev 2006-08-16 16:22:26 följande:
    Hej på er alla söta människor Jag har äntligen pärlat lite... Äntligen!Det har varit så mkt och jag har inte haft ro.Dessutom håller vi på att leta hus nu med stora lyktan sådet är så mkt som händer..Det + altt med graviditeten. Det är så nytt allt så man är vimmelkantig.Mår fortfarande illa men jag hoppas det ger med sig snart.Är i v.12 nu Någon som har/ska stå på marknad eller nått sånt snart?Själv ska jag stå i slutet av augusti så jag "måste" sätta migoch göra lite mer smycken.Har hunnit göra en del som jag ska ta kort på och lägga in sen
    letar vi oxå

bygga eller köpa?
  • Diwa
    snysop skrev 2006-08-17 11:22:59 följande:
    Kan man gömma den flata elastiska trådens knut i någon pärla eller något?
    hmmm undrar jag med

har inte fått vare sig klämpärlor eller knutgömmor och undrar hur jag får dit låset utan dessa?

knyter man direkt på låset ser det inte klokt ut jue
    Eller så är det fummelmaja som inte kan knyta snyggt

gjorde ett armband igår(halvklart) men kom av mig när jag insåg att jag inte har en aning om hur jag avslutar det?

finns i galleriet men suck bilden blev usel....armbandet är i lila och aquamarine inte rosa och grönt
  • Diwa
    fattade inte finn fem fel men superfina smycken
  • Diwa

oo de svarta var sååå snygga...

fast alla tre var jätte läckra

• Diwa
    Nina skrev 2006-08-20 15:46:23 följande:
    Måste fråga igen.... blir inte klok när jag läser på skatteverkets hemsida ang att ha en tex smyckeshemsida. Det verkar som om det inte går under hobbyverksamhet. Någon som kollat upp detta?
    hobbyverksamhet är det så länge som du säljer smycken du gjort själv osv upp till en viss summa varje år (tror det är 55 000 du får sälja för, dvs inte vinst efter material utan det du får sälja dina smycken för innan du måste redovisa verksamheten på deklarationen)
    Hobbyverksamheten ska redovisas varje år i deklarationen, info finns på skattemyndigheten "redovisning av hobbyverksamhet"

Meen om du säljer material på din hemsida är det näringsverksamhet från första öret och då ansäker du om F-skattsedel och får då dra av momsen på allt material du köper in via svenska företag, men måste betala moms på varor du köper från EU osv (och tull ibland)
    Sen måste du redovisa med kvitton för det du säljer smycken och betala moms på försäljningssumman

All vinst är egentligen inkomst och i årsredovisningen alt deklarationen redovisar du din omsättning och vinsten räknas som din inkomst(om du inte gjort avdrag, periodiseringar osv) och beskattas...det som blir kvar är din lön

hmm svamligt blev det

Massa info hittar du på skatteverket och på bolagsverket
  • Diwa

wieee..hittade nåt elände i hubbies verktygslåda gick bättre att klämma till med än hammare iaf

Mitt allra första faktiskt avslutade projekt...(fniss inte speciellt genomtänkt utan bara för att testa klämpärlorna )

well alla är vi barn i början eller not

http://www.familjeliv.se/krypin/diwa/gallery/phpeord4b.jpg

Svar på tråden Tråden för smyckestillverkare 5.0