Inlägg från: jojosmatte |Visa alla inlägg
  • jojosmatte

12 årig dotter vill ta hål i näsan

Min 12-åriga dotter vill ta hål i näsan. Har lite svårt att ge henne ngt motargument, då jag själv har flera piercings och tatueringar, piercade själv näsan när jag var 13. Är ändå inte helt hundra på att jag tycker det är okej, även om jag kan hålla med om att det är snyggt....Vad tycker ni? inte om huruvida det är snyggt eller inte utan om hon ska få göra det eller ej......

• Svar på tråden 12 årig dotter vill ta hål i näsan
  • jojosmatte

Är säker på att hon är 100% säker, hon har velat det ett par år nu. Ja, man måste ju givetvis ta hänsyn till vad pappan säger, nu är det ju så att min man är tatuerare och har även piercare i sin studio, han är väl inte riktigt med på att hon ska få ta det, men han å andra sidan har aldrig gillat piercings.

• jojosmatte

Nä, jag vet det ang seriösa piercare, jag har inte ens tagit upp frågan med piercarna i studion. Är dock lite orolig för att hon ska få för sig att ordna saken på egen hand, (vilket min bonusdotter gjorde).
    Det finns i ngen lag på 15 eller 18 års gräns, dey är upp till piercaren att göra, däremot finns det rekommendationer.

• jojosmatte

...måste tyvärr åka hemifrån ett tag...men jag väntar med spänning på alla svar.....vem vet , kanske det blir en bra disskussion av det hela....

• jojosmatte

Ja, det var många olika åsikter. Kan tala om att OM det nu skulle komma upp på tapeten att ho ska få göra det så kommer det definitivt inte ske hos ngn frisör med pistol, utan isf blir det i min mans studio (om piercaren tycker det är okej). Som jag nämnde tidigare så är jag orolig att hon ska ta beslutet i egna händer, och et har jag sett många olyckliga resultat av i studion.

• jojosmatte

ja, det är inget lätt beslut. Jag vill ju inte att hon ska komma hem och gjort det hos en kompis.
    Svårt att säga att det är omodernt, hon ser ju vad andra har och är dessutoom inte speciellt intreserad av vad som är modernt eller inte.
    Tatuera sig skulle hon INTE få göra förrän hon är arton...

Svar på tråden 12 årig dotter vill ta hål i näsan