• Zodic

Pergotime- Skulle NI våga??

Pillrena heter inte pergotime utomlands, utan man får gå på innehållet dvs Klomifen o brukar heta clomid .
    För att slippa tull kan man handla inom EU, tex från UK.

Dahlia du skrev ju att det va så viktigt att gå på kontroll etc, men det verkar ju som läkarna skriver ut det som vilka vitaminer som helst. Det är ju väldigt konstigt! Så då spelar det ju ingen roll vart pillrena kommer ifrån. Menar dock inte alls att det du säger är fel!

Jag skulle inte ha något problem ed att köpa hem det via internet, handlar typ allt där redan så :)

• Zodic

Dahlia: Nej jag skulle inte köpa det till mig själv, speciellt när jag inte behöver det vad jag vet än iaf, och skulle jag behöva det är det ju bara att gå till läkarn.
    Och jag säger inte att det inte är farligt, det vore såklart hemskt om något skulle inträffa!
    Men det som får en att tvivla är ju att läkarna inte ens bryr sig att kolla upp det, det är ju riktigt skrämmande!

• Zodic

Vad menar dom med överstimulering? Alltså om man äter för mycket än sin dos?

• Zodic

Beatrize74:
    Jag förstår hur du menar, men om man är medveten om det så är det väl upp till var och en om man vill ta på sig att skaffa flera barn eller ej, då tycker jag andra faktorer är mer påverkande.

• Zodic

men det är ju inte så att man aborterar alla tvillingar och trillingar där ute, det är ju fortfarande ett medvetet val (i de flesta fall, dvs att ha kvar dom, inte att skaffa dom från början). klart fyrlingar o fler är ju sjukt många o klart problemen ökar med antalet. men du lär ju gå o kolla det innan du inte har möjlighet att ändra på det, förhoppningsvis.

det är ju inte konstigt att dom tar hård på det när det har skett kontrollerat och ändå inte skötts, det förutsätter jag att dom gör!

• Zodic

Beatrize74: Det är ju alltså inte jag som startade tråden, jag har personligen inte tänkt använda några piller alls.

Svar på tråden Pergotime- Skulle NI våga??