• Nattviolen

Bokhyllan Billy-frågor

Jag undrar över Ikeas Billy-bokhylla.
    * Hur mycket bygger hörndelen åt sidorna?
    * Ser bokhyllan ordentlig ut (tycker att mycket av IKEAS grejer
    ser ut att vara dålig kvalitet?
    * Håller hyllplanen för böcker, eller bågnar dom?

• Svar på tråden Bokhyllan Billy-frågor
  • Kajsan

Tips!

Ska du köpa sp kolla på Blocket!
    Det finns massor ute nästan gratis.
    Jag skänkte bort en del nyligen.
    Dumt att köpa Billy till ord pris!

• Amazona

Vi har lite Billy-delar. Tycker de är lite rangliga. Men prisvärt. Nu letar vi stabilare bokhylla då sonen gillar att rota där.

• Marajjah

Vi har 80, 60 och 40 samt två cd-ställ. Skulle köpa till två 60 i tidigare i sommar, men den bredden har utgått så nu finns bara 80 och 40. Våpra 80 har aldrig bågnat.

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • hannamamma

Vi har 3 st 80 cm på rad med vitrindörrar, allt i björk...vi har haft de i ca 4 år och de håller JÄTTEBRA! Vi har mkt böcker i och jag tycker inte hyllplanen bångnar, bara på några hyllor där många riktigt tunga böcker står, men vi har fördelat de bra över alla hyllorna...
    MEN SÄTT FAST DE i VÄGGEN MED BESLAGEN SOM FÖLJER MED! Lycka till

• isblomma

Vi har 4 st Billy fullproppade med böcker och de har inte bågnat under de fyra år som vi har haft dem. Vi har två st som är 60 cm och två stycken som är 80 cm med vitrindörrar till.

• Anke

60 cm ska utgå, så det kommer enbart finnas 40 och 80cm.
    köpte en 60 cm för 69kr häromdagen.

bara en parantes

• Melisabeth

Tycker dem ser helt ok ut.. och bågnar inte trots alla våra lexikonserier =)... Har 4 st 60 cm, en 80 med vitrindörrar, 3 cd hyllor samt just 1 hörnhylla =)

Helt klart prisvärt tycker jag, eftersom dem finns i olika storlekar så kan man ju komplettera efterhand....

• Melisabeth

finns bild i mitt galleri om det är av intresse.... Fast där hade vi inte hunnit få upp alla böcker ännu =)

• Lady Morpheus

Mina föräldrar har haft sina Billy-bokhyllor sen -70 och dom är överfulla med stora, tunga böcker. Inga av deras hyllplan bågnar och då är dom alla 80 cm breda.

Mina bågnar inte heller men har inte samma belastning då våra tjänstgör mest som cd-och dvdhyllor. Samt en hel hög seriealbum...

• Lady Morpheus

Melisabeth: Kan inte se ditt galleri. Är ju nyfis!

• Melisabeth

hmm oki, skall se om jag får ordning på det =)

Fast såå spännande är det inte *skratt*

• Melisabeth

Så, nu TROR jag att det skall funka.. har inte kläm på att här på FL ännu =)

Kan tillägga att den ena "baksidan" saknas i hörnhyllan=syns en smal remsa av tapeten... Men det var bara för vi joxade med hur vi skulle fixa det med ett eluttag på baksidan.. Så d3et är på egen förskyllan =)

• Anke

vi har precis "piffat till" vår billy som vi köpte, genom att tapetsera bakstycket, med en lite roligare tapet, så händer något. jag tycker vita billybokhyllor är det absolut tråkigaste som finns, men nu ser det riktigt bra ut faktiskt!

• Melisabeth

Anke - det är ju faktiskt fördelen med "billigare" bokhyllor, att man kan förändra dem/piffa till dem lite själv =)

Smart idè by the way =)

• Anke

Melisabeth - jo, absolut. vi ville ha en bokhylla, men ville inte lägga ner pengar på den, och om man bara behöver betala 69kr, så kan man ju inte motstå =) Det var inte helt enkelt att tapetsera, men det funkade till slut.

Annars är en variant, att man ankrar bokhyllan i väggen, och INTE sätter dit bakstyckena, så smälter den inte lite mer i väggen. speciellt om man har typ en fondvägg, eller lite roligare tapet.

• Anke

undrar varför jag inte hittat till inredningstråden förut, det är ju jätteroligt =)

(bf +4)

Svar på tråden Bokhyllan Billy-frågor