• Ipomea

en ny tråd för oss som fått missfall

Fick missfall i v 12 i onsdags. Fick läggas in i torsdags för att jag blödde så mycket att jag svimmade. Blev skrapad i fredags och mår väl fysiskt ok. Har turen att jag har en underbar son på snart ett år.

Tänkte bara höra med er andra om ni ätit folsyra?

• Ipomea

Jag åt inte det denna gången.. Vi skulle precis till att börja i verkstaden. Men då hade vi redan blivit med barn. Har en son som snart fyller ett år, så jag ammade då och hade inte börjat med folsyra. Har dock börjat nu.. Läste någonstans att det bla motverkar missfall. Vet ej om det stämmer, men det ska ju i vilket fall vara bra att äta INNAN man blir gravid.

• Ipomea

Ebbelina: Tack!
    Ja det va riktigt jobbigt att blöda så mycket. Ramlade å slog mig så brorsan som var och hjälpte mig med sonen var på väg att ringa ambulans, men mor kom på sin lunch och skjutsade mig, fast jag egentligen inte ville..
    Som sag det jobbiga är ju det psykiska, men jag glädjer mig åt min fina son så det känns ok. Var 3:e graviditet blir tydligen missfall, men jag trodde det kunde räcka med det första..

• Ipomea

Vill tillägga att jag är ledsen för era andras mf ni andra i tråden! Ja vi vet ju verkligen vad vi alla går igenom. Det är klart att ju längre grav har gått desto värre! Vi får stötta varandra och be och hoppas att vi snart får våra efterlängtade babysar!

• Ipomea

Vill inte oroa dig, men kolla upp!! Jag hade ej ont heller först. Och det slutade men kom tillbaka efter nån vecka. Det behöver inte vara nåt fel! Kom ihåg det, men är man orolig så är man.. Jag hoppas och tror att allt är ok!!

• Ipomea

Japp!
    Tänker jag göra nästa gång om det händer.. Inte lätt att va tuff, men har man varit med om flera mf så blir man nog ÄNDÅ mer nojjig.
    Å absolut om du märker nåt mer.. blödning eller ont (typ mensvärk). Men som jag sa så är säkert allt ok! Men skönt att veta istället för att undra och va orolig

• Ipomea

Anonym: Hoppas allt är ok!
    Fjärilsvinge: Lider med dig och skickar en kram.

• Ipomea

Fjärilsvinge: låter ju inte så kul. Hoppas det bara är lite tillfälligt.
    Själv är jag förkyld och troligtvis urinvägsinfektion på G. Inte så kul det heller.

• Ipomea

sassa85
    Åh va läskigt! Hoppas det går bra!

Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall