Inlägg från: Fjärilsvinge |Visa alla inlägg
  • Fjärilsvinge

en ny tråd för oss som fått missfall

Har fått MA för drygt en vecka sen. Blödning i vecka 16, men embryot dött redan i v.6-7. Kom som en stor chock! Fick blöda ut på egen hand...blödningarna har slutat helt, så nu går man bara o väntar på att kroppen ska återhämta sig lite, vill inget mer än annat att bli gravid igen=) Unda om man törs försöka nu direkt....VILL VILL VILL!!!! Styrkekramar till alla er som genomgått mf/ma.

• Fjärilsvinge

Jo det har varit en jobbig vecka efter ma...har varit sååå ledsen. Det jobbiga har varit att typ hela stan visste om att jag var gravid o hela släkten fick veta det i v. 11. Men nu så finns inte pyret längre i magen...har varit jobbigt att förklara när folk frågar hur det går med magen osv....Men vill ta nya tag igen när kroppen fått vilat lite. Det här ska vi inte behöva gå igenom en gång till! Samtidigt är det moder natur som ändå kan sköta detta på egen hand o "sortera" bort skadade foster. Tänk om vi fått veta istället att vi hade ett missbildad foster i v.16 som istället levde o då fatta beslut om fortsatt graviditet el. abort....En jobbig o sorglig tanke..Vill ta nya tag nu, helst igår redan, men väntar nån vecka till....det som oroar mig är hur pass livmodern är i form, när den blir läkt efter ett ma...men jag tror mer på att skulle jag bli gravid igen utan att fått mens efter ma, så är kroppen redo för en ny graviditet. Min läkare sa att risk för ma/mf igen är mkt liten...men visst det kan hända.

• Fjärilsvinge

cristine: Ja du det är nog olika från person till person o hur långt gången man va när mf/ma inträffade.Men har du vanligtvis en mens som är regelbunden o säg runt 28 dagars cykel, inträffar äl 14 dagar innan nästkommande mens. Räkna ditt missfall som en mens så kan du räkna ut ungefär...men det är ändå en omställning för kroppen efter ett ma/mf, så det är mkt möjligt att äl kommer senare....har du slutat blöda helt, kan ni köra på igen. Annars finns risk för infektioner, vilket kan ge katastrofala följder...lita på din kropp o känns det ok, så fortsätt i bebisverksan. Det är vad jag har fått till uppfattning ialf.

• Fjärilsvinge

Anonym: Jag fick en mindre pyttblödning dom 2 första dagarna från att mitt MA började...fick komma in på kk för ul, då vi fick veta att det va början till ett ma. 3:dje dagen blödde det jätte mkt, fick byta binda varannan timme minst. Även mindre klumpar....på natten mot den 4:de dagen "födde" jag fram fostersäcken, moderkaka....det värsta jag varit med om! Men då hade jag gått 16 v med ett embryo som motsvarade v. 7!!! Vet inte hur länge du gått, vilken vecka du är i...Är du tidigt gången tror jag inte det kommer klumpar...tänk på att fostret i magen alltid är 2 veckor mindre än vad man räknar i gravidveckor. Såhar du gått 5 v. är fostret (embryot) bara 3 v. gammal...så det blir väl inte så mkt klumpar då...men nu vet jag ju inte vilken v. du är i...men de är ju fostersäck o sånt som måste ut....tycker du skulle åka in direkt till kk göra vul!!!!! Ring o få en tid tidigare!!!!!

• Fjärilsvinge

Hejsvejs!!! Deprimerad idag....*suck* Det har börjat blöda igen...hmmm ingen aning varför, det slutade ju förra ons, helt bara så där o så va vi på vul undersökning o allt va ute enligt läkarn. Men vad är det för blödning som har kommit nu????? Kan ju lixom inte va mensen...är ju 2 v. nu sen MA. Är inte orolig...men fundersam, får se om det slutar el. vad som händer...hade ju hoppas på att vi skulle kunna börja lite smått igen i med bebisverkstan...Men nu blir det o vänta. VILL JU FÅ BEBIS TILLBAX!!

• Fjärilsvinge

Ja det är jobbigt den här väntan.....vill ju få igång kroppen igen som den ska. Nu blöder det inte lika mkt längre ialf. Har inte ont el. nått så har inte ringt kk...men vi får se om det är ett uppehåll nu så man kan börja lite försiktigt igen med bebisverkstan. Det är tufft att gå igenom detta, men vi kommer allt lyckas igen!!!! Då ska vi minsann få behålla våra friska små liv i magen

• Fjärilsvinge

Ja på ett sätt skulle man vija ha sn mens igång nu så man vet att kroppen är i sin vanliga ordning efter ma. Men samtidigt vill jag att vi försöker igen nu innan mensen kommer....har ju absolut ingen aning när den kan komma....blöder ej längre. Tog grav.test idag o det visade negativt, så det känns skönt att alla grav.hormoner är ur kroppen nu. Har ej haft 6 sen ma, vilket är 16 dagar sen det inträffade. Kör med äl.stickor nu...phuuu...motte det bli full stegring snart!!!! Kom igen nu tjejer nu ska vi ha sommarbebis!!!!

• Fjärilsvinge

Ebbelina:
    Åhhh va skönt att du fick igång mensen så tidigt efter ma!!! Måste vara kalas att kroppen är återställd o funkar nu! Ja själv undrar man hur det ska gå...men vi kör på utan att invänta mens, sen så kommer den så ska jag inte böla fördet...utan bara ta nya tag.

Widoo:
    Usch va tråkigt! Inte kul, det är hemskt o jobbigt! Men livet går vidare...bara ta nya tag, men alla vi här inne vet ju hur det känns så det känns bra. Alla mina vänner o släkt fattar ju lixom inte el. försöker sig föstå va jag o min sambo gått igenom...det kommer en o annan kommentar ibland..Det är lättare att prata med dom som har gått igenom samma sak o vet hur det känns. Själv hade jag inte en aning om att det kunde vara så här fruktansvärt att få ett ma/mf.

sassa 85: Men usch då cystor??? Är det farligt på nått sätt el. vad gör man åt det? Låter inte kul...*kram om*

• Fjärilsvinge

jezz79:
    Japp det känns bra att man kan försöka lite ialf utan att invänta nån mens...man vet ju inte när den kommer ändå, så känner sig kroppen redo för att bli gravid igen så blir man det. Annars kommer tant röd o då får man bara ta nya tag! Känns lite pressande att testa med äl.stickor, men det är ju kul oxå på ett sätt ifal man skulle få stegring så vet man att chansen är större för att bli gravid.

• Fjärilsvinge

Sassa85: Hur många dar är mensen försenad? Har du haft en mens alltså innan el? Hmm.nja vem vet kanske det gömmer sig en liten i magen Prova med ett test ett par dar senare.

Ja alla vi ska minsann bli gravida!!! För det är sommarbebis som gäller nu!
    Har ej fått utslag på äl.testen ännu. Förväntar mig kanske inte att kroppen ska återställa sig nu, men inom en vecka till borde jag väl ännu få äl. Har gått snart 3 v. sen ma. 2 v. sen det sluta blöda. Vill vill o VILL bli gravid nu!!

• Fjärilsvinge

widoo:
    näee fyy va hemskt. Man tror ju att dom ska få med allt ut när man blir skrapad. Hur kan man missa fosterrester??? Hmmm...Får du äta mediciner nu då?
    sassa85: Ojdå....tant röd är försenad!!! Bara vänta ett par 3 dar till o om hon nte kommit än så ta ett nytt test!!! Spännande ju!
    Här är det lugnt ännu...har bara myst med killen 2 ggr sen ma. Har haft så ont i magen o svanken...vet ej varför. Inget utslag på äl.test heller...hmmm lurigt. Får se vad som händer...

• Fjärilsvinge

sassa85: ta ett gravtest Om mensen är 1 v. försenad..hehe vad kan då detta innebära???!!! Jag kanske en bebbe....

widdoo: Usch *krama om* Ja det är jobbigt o blöda en massa...att man ska behöva gå igenom detta!

Här är de lugnt ännu...känner att kommer mensen så är det bara att ta nya tag, har inte "myst" så mkt pga av tidsbrist. Sambon jobbr tok för mkt. Har ej fått utslag på ältest heller....kanske ta ett tag...är över 3 v. sen ma.

• Fjärilsvinge

sassa85: Hmm ja konstigt att mensen är sen o du inte får plus på gravtestet...kan mensen vara oregelbunden kanske då?? Men om det är 1 vecka sen du tog grav.testet, varför inte köpa o ta ett till??? Det skulle jag göra! Men berätta va din bm sa om du skulle ringa henne idag! Vill verkligen för din skull att det är en liten i magen så klart

Hajskräck: Ja tyvärr vet vi ju hur du känner dig...så hemskt! Att vi ska behöva gå igenom det här o att du som en del andra får flera mf/ma på raken. Försök att vara stark!!! Så kommer ni lyckas till slut! Men det är en jobbig period dom första v. efter mf/ma. Jag gick ju hela 16 v. när jag fick ma. Det hemskaste jag varit med om!

Ännu lugnt här hemma. Men jag måste bara säga nått!!! Jag har sprungit på toa för att kissa på nätterna i ca 5-6 dagar nu. Det trycker verkligen på blåsan, då får jag minnen tillbaka om symtomen jag hade när jag va gravid. Har inte en aning om varför?? Vi har haft sex 3 ggr sen ma. Förra lör, i tis och i fre denna v. Så det är omöjligt att ha symtom nu, men det är konstigt allt. Får ju känningar o tänker tillbax...ja vi får se, kommer inte mensen inom 2 v. testar jag. Men jag menar vi går ju inte in helt till 100% nu, så blir inte ledsen om mensen kommer...Men självklart vill jag ha bebismagen tillbax!

• Fjärilsvinge

73moon: Hur går det? Kom mensen? Kanske vänta några dar o pröva testa igen?

Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall