en ny tråd för oss som fått missfall
*kramar till er allihopa* Hade ofostrig graviditet förra året och har haft två mf i vecka 6 i år nu ska vi försöka igen.
Här kan man läsa lite om olika missfall www.osynligabarn.se
*kramar till er allihopa* Hade ofostrig graviditet förra året och har haft två mf i vecka 6 i år nu ska vi försöka igen.
Här kan man läsa lite om olika missfall www.osynligabarn.se
Ina 67: Jag är så ledsen över vad du gått igenom *kram*
Fick mf vecka 13 för ett år sedan och då hade jag riktiga värkar i 7 timmar och bra ont flera timmar till. Skrapades inte utan skötte allt hemma. Jag hade ont i några dagar efteråt och jag tyckte att det påminnde om hur det känns när livmodern drar ihop sig. Jag blödde i nästan tre månader efteråt.
Ina 67: Jag blödde först i sex veckor och sen var det uppehåll på tre dagar och då var jag och kollade att allt kommit ut, det såg bra ut sa dom. Sen kom vad jag antog vara mens men den blödningen, som var mindre, höll i sig i nästan sex veckor :( Men sen efter en månad så kom mensen och var som vanligt.
Jag blödde MYCKET i ungefär en vecka efter missfallet sen blev det mindre och mindre. Men det var väldigt jobbigt dels psykiskt men oxå fysiskt, tillslut fick jag börja med järntillskott för att hålla mig på benen.
Hej Ebbelina! Jag var med om ofostrig graviditet förra hösten, vecka 13. Jag kände läääänge att det här vill jag ALDRIG gå igenom igen. Det är först nu som jag känner att jag orkar riskera en ny graviditet, men då har jag fått mf två gånger i vecka 6 oxå.
Dom första veckorna, innan graviditetshormonet gått ur kroppen är det vad jag förstår vanligt att vilja bli gravid på en gång igen, men efter ett tag så kommer sorgen ikapp och då är det nog viktigt att sörja ordentligt innan man försöker igen.
Många kramar till dig
www.osynligabarn.se sidan för alla som upplevt missfall
Ja, då var det ett MA. *kramar*
www.osynligabarn.se Sidan för alla som upplevt missfall