Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn
Hejsan!
Vill oxå vara med och leka...:D
Jag är adopterad från Chile och har en 5 månader gammal bebis med en svensk kille.
Verkars som dom flesta är från Korea, men jag kanske får vara med ändå :)
Hejsan!
Vill oxå vara med och leka...:D
Jag är adopterad från Chile och har en 5 månader gammal bebis med en svensk kille.
Verkars som dom flesta är från Korea, men jag kanske får vara med ändå :)
Tack tack!
Så vad pratas det om idag??
Hej igen!
Var ett tag sen jag var inne...:)
JOLO, du undrade om jag döpt min dotter till något av namnet jag fått med mig??
Jag fick aldrig med mig något namn...utan heter det mina föräldra döpte mig till.
Men jag har valt ett mindre osvenskt namn åt min dotter, tyckte inte ANNA eller LISA passade på henne när hon var ett "blandbarn"
Fick ni med er namn från era födelseland???
Är det sant! Har ni alla fått med er namn...jag blir så avundsjuk på er. Jag skulle oxå vilja haft ett namn med mig...
Lyck ostar! :)
CHICACHULA: Hej! Välkommen!
jag är oxå från Chile, var i Chile är du ifrån??
Idag hände något underligt som inte brukar hända...
Jag var ute med en kompis och vi stannade vid ett stånd på plattan. ¨Jag frågar min kompis något och hon svarar...inget konstigt, så tittar jag vidare på grejer.
Då kommer tydligen tanten fram till min kompis och frågar henne "Kan hon svenska?"
"Ja men det är vell klart hon kan!" svarar min kompis, och då först går tanten fram och pratar med mig.
Jag hörde inget av detta samtal, men varför frågade inte kärringen mig direkt, då skulle hon vell ha märkt om jag kunde svenska eller inte!!
Blev faktiskt lite upprörd...annars brukar inte sånt hända mig...
Jag har alltid undrat om min tjej kommer bli normal lång, hoppas det för jag har alltid problem att hitta kläder som passar mig:)
jag gillar att ha egen tid med sambon. Det behöver inte vara egen tid bara för mig själv...känner mig helare och slappnar av mer om han och jag kan ha skoj ihop! :D
OCh allt som oftast så somnar vår lilla tjej när vi har som roligast och skrattar högt...kanske tycker hon det är lugnt och tryckt att vi finns där och njuter av livet och varandra.
Hallå!
jag förstår att det kan vara jobbigt att ha små fötter, jag har dock inte det. Men jag har ändå samma problem...jag har FÖR STORA fötter, och inte blev dom mindre efter graviditeten.
Jag kan ju säga att det är ganska svårt att gå in på dam avdelnignen och försöka hitta...någon sko på 40/41.
Och när man frågar efter det, tittar dom med skräck på en och försvinner bakom för att titta, men svaret blir allt som oftast detsamma. NEJ finns inte!
Eh..jag var oxå knubbig som liten, men det verkade hålla i sig hela livet. ;)
Intressant....var det fler som har mongolfläckar kvar???
Själv har jag min kvar och verkar inte kunna bli av med den, fast det står att den ska försvinna 5-6 års åldern eller åtminstånne när man kommer i tonåren. Men tonåren kom och gick och fläcken är kvar :)
Jag hade ingen förlossning,jag hade en kläckning! ;)
Hade nämligen planerat kejsarsnitt...så det gick både enkelt och snabbt, dock inte helt smärtfritt!