• gealach

Kondomer för barn?

Vad tycker folk om det här?

http://www.aftonbladet.se/vss/karleksex/story/0,2789,859909,00.html

”Motståndarna hävdar att det kommer att bidra till att barn börjar ha sex tidigare.” Hmm... avsaknaden av kondomer verkar inte ha stoppat dem hittills. Ungdomar kommer att ha sex i alla fall, är det då inte bättre att man ger dem sätt att skydda sig lättare? Det är nog vad jag tycker i alla fall...

Storbritannien, som nämns i artikeln, är ju dessutom det land i Europa som har flest tonårsgraviditeter, kanske det vore en bra idé med kondomer i rätt storlek?

• Svar på tråden Kondomer för barn?
  • riot

Det är väl kanon! Vi kommer aldrig någonsin kunna hindra människor eller tonåringar,(vilket dom är, inte barn), att ha sex och då är det väl superbra att det finns preventivmedel som funkar för dom också!

• Melle

Det här med nya mindre kondomer låter väl jättebra, men att kalla den för "Barn-kondomer" känns inte helt ok tycker jag. Vanliga kondomer i en strl. mindre helt enkelt...eller?

• qaz

det är bra tycker jag.annars finns risken att de kör utan.sen spelar det ingen roll att vi gamlingar inte gillar det.barn-kondom var ett dåligt namn tycker jag,hellre xxs,eller nått.

• kissemjao

Det är ju just kombinationen av orden barn och kondomer som inte matchar... Isch, inte bra alls.

Men visst storleksanpassade kondomer, fine! Men inte enkom marknadsfört till ungdomar just... Behovet finns säkert lite här och var, i hela skaran sexuellt aktiva.

• LabLover

Intressanta tankar.

Kanske kan en positiv bieffekt av det här bli att det blir mindre pinsamt för tonåringar att köpa kondomer? (Håller med om att de är för tonåringar INTE barn!)

Vanliga kondomer fungerar ju även för tonåringar men kanske blir det lättare att köpa om man VET att det här märket passar bättre?

• uniMog

jättebra att de börjar tillverka mindre kondomer för det vet jag att det är dåligt med idag. Men varför lansera dem som barnkondomer? Gud så fånigt.

Mamma vet du vaaaad, snart kommer tomten! (Nina Lundin)
  • Manfred

Jag tycker att det ska finnas kondomer som passar till barn! Själv är jag 10 år och har träffat en tjej som heter Fanny och vi ska träffas nån gång och förhoppningsvis ha lite sex. Så jag skulle gärna vilja att de fans! Och jag läste på Wikipedia att man får sperma när man är 10-11-13 så jag vill ju inte direkt ha barn när jag är 10!! Jag har dessutom en kompis som heter Rickard och han har träffat en tjej också och han vill ha sex med henne. Men han är 13 så det är större chans att han får barn så han och jag och våra tjejer skulle uppskatta det jätte mycket! Hej då hoppas ni tar upp detta jag skrev!????????????????????

• Jagvetintevadjagskaheta
    Carisma95 skrev 2006-07-20 18:10:01 följande:

Håller med om det sista.
    Jag tyckte inte heller jag var "barn" vid 14-15, men i efterhand så vete f-n....

Jag tycker inte jag är barn nu ens och jag är 13 år.
    Manfred skrev 2017-04-05 01:18:28 följande:

Jag tycker att det ska finnas kondomer som passar till barn! Själv är jag 10 år och har träffat en tjej som heter Fanny och vi ska träffas nån gång och förhoppningsvis ha lite sex. Så jag skulle gärna vilja att de fans! Och jag läste på Wikipedia att man får sperma när man är 10-11-13 så jag vill ju inte direkt ha barn när jag är 10!! Jag har dessutom en kompis som heter Rickard och han har träffat en tjej också och han vill ha sex med henne. Men han är 13 så det är större chans att han får barn så han och jag och våra tjejer skulle uppskatta det jätte mycket! Hej då hoppas ni tar upp detta jag skrev!????????????????????

Men gud förvänta dig inte för mycket i sån ung ålder.
    Manfred skrev 2017-04-05 01:18:28 följande:

Du har ju knappt kommit in i puberteten.
Svar på tråden Kondomer för barn?