Amatörradio
Yepp, åtminstonne en. Kör dock inte radio eftersom jag inte får sätta upp antenner hemma för hyresvärden. Intresset finns dock.
Yepp, åtminstonne en. Kör dock inte radio eftersom jag inte får sätta upp antenner hemma för hyresvärden. Intresset finns dock.
Tyvärr inte som det är nu. Förhoppningsvis kommer det att bli så småningom när jag haft möjlighet att köpa ny antenn till bilen. Den gamla blev stulen en natt. Bor i Taberg utanför Jönköping.
73 de SM7VKX
Tjena cruZZe. Jag tycker nog inte det. Tjusningen med radiokommunikation är att man i förväg inte vet hur långt bort man kan nå. Med internet vet man att man kan chatta med hela världen om man vill. Det är också ett bra sätt att få sällskap t ex när man sitter ensam i bilen och kör mil efter mil, (försök chatta då). Sedan är det ju också teknikintresset att bygga egna grejer och sedan se hur man har lyckats. Blev den där antennen så effektiv som jag trodde?
Det handlar med andra ord inte bara om att prata med andra människor det handlar om så mycket mer.
Om du är mer intresserad kan du kolla in www.ssa.se
73 (bästa hälsningar) de (från) SM7VKX
Tjena Plast farsan!
Det är bara att sätta igång och plugga. Kolla på www.ssa.se så kan du hitta en amatörradioklubb nära dig. De flesta klubbar ordnar kurser.
73 de VKX